کد خبر ۱۰۱۷۲۷ انتشار : ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۲
استاندار قم:

قربان عید تعظیم شعائر الهی و غدیر جشن شکرانه اکمال دین است

استاندار قم در پیامی ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: قربان عید تعظیم شعائر الهی و تجلی ایثار ابراهیمی و غدیر عید ولایت، جشن شکرانه اکمال دین و اتمام نعمت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام سرمست استاندار قم با صدور پیامی عید سعید قربان و غدیر و آغاز دهه فرخنده امامت و ولایت را تبریک گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

فاصله بین عید قربان تا عید غدیر به نام دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است. قربان عید تعظیم شعائر الهی و تجلی ایثار ابراهیمی است. روزی که حضرت ابراهیم (ع)، فرزند و عزیز جان خویش را به قربانگاه می‌برد و در پرتو اطاعت و فرمانبری از دستور الهی، پیروز و سربلند در آزمون سخت و دشوار عبودیت تاریخ می‌شود و غدیر عید ولایت، جشن شکرانه اکمال دین و اتمام نعمت است. فرخنده عیدی که به واسطه آن، جریان رسالت و نبوت خاتم مرسلین (ص) به اذن خداوند متعال، در امامت حضرت علی (ع) تداوم یافت و مکتب روشنگر و انسان سازی به نام غدیر شکل گرفت.

اینجانب فرارسیدن خجسته اعیاد قربان و غدیر و دهه نورانی امامت و ولایت را به عموم شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در جای جای ایران اسلامی به ویژه زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت تبریک و تهنیت عرض نموده و توفیق همگان را در بهره‌مندی از فیوضات معنوی این اعیاد باشکوه و استمرار حیات با عزت در سایه سار اسلام و ولایت، تا ظهور حضرت بقیه الله الاعظم «عج»، از درگاه خداوند منان مسالت دارم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com