کد خبر ۱۰۱۷۳۱ انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۳

حقیقت ایمان و عمل صالح انسان را به مقام شهود می رساند

حجت الاسلام و المسلمین سید بهاء الدین در مراسم دعای عرفه مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: اعمال زیادی در روز عرفه وارد شده است، اما هیچ کدام از این اعمال مانند زیارت امام حسین (ع) ثواب ندارد، تا آن جا که آن را معادل هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد و بلکه بالاتر دانسته اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید بهاء الدین در مراسم دعای عرفه مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: اعمال زیادی در روز عرفه وارد شده است، اما هیچ کدام از این اعمال مانند زیارت امام حسین (ع) ثواب ندارد، تا آن جا که آن را معادل هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد و بلکه بالاتر دانسته اند.

وی با بیان این که روز عرفه و روز عید سعید قربان روز استجابت دعای مؤمنان است یادآور شد: بهترین دعا برای ما، دعا برای ظهور حضرت حجت بن الحسن المهدی (عج) است که نباید آن را فراموش کنیم.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین دعای امام حسین (ع) را در روز عرفه حاوی مضامین بسیار والا و باعظمت خواند و خاطرنشان کرد: این دعا سرشار از فرازهای عاشقانه است.

وی افزود: امام حسین (ع) در این دعا پس از حمد و ثنای الهی به مقام شهود توجه می دهند و البته در کنار این مفاهیم، فضائل حضرت محمد (ص) و آل محمد (ع) و همچنین تضرع به درگاه الهی را به ما می آموزند.

حجت الاسلام ضیایی ادامه داد: مقام شهود به آن معناست که انسان بتواند حضور خدا را در زندگی خود درک کند، به بیان دیگر کسانی به مقام شهود می رسند که ایمانشان محقق شده باشد و آن را در عمل به بروز و شهور رسانده باشند.

وی اضافه کرد: بنابراین باید گفت که خدا، محبوب ترین فرد در نزد کسی است که به ایمان حقیقی رسیده باشد، ضمن آن که این ایمان حقیقی وقتی با عمل محقق شده همراه شود، انسان را به مقام شهود و دیدن می رساند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ایام برگزاری مناسک حج و رمز و رازهای موجود در اعمال حج ابراهیمی گفت: حاجی خانه خدا از معرفت عرفه به شعور مشعرالحرام می رسد و سپس محبوب های مجازی خود را در سرزمین منا ذبح می کند.

حجت الاسلام ضیایی در عین حال اذعان کرد: همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، می میریم، اما اگر بتوانیم بر اساس روایت «موتوا قبل أن تموتوا» خود را پیش از مرگ از تعلّقات دنیوی جدا کنیم، آن گاه می توانیم ادعا کنیم که پیش از مرگ، ذبح شده و خود را از بند تعلقات رها کرده ایم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com