کد خبر ۱۰۱۷۳۴ انتشار : ۳۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۳

هجدهمین کاروان پیاده «بهشت تا بهشت» به مشهد رسید + عکس

هادی خادم مسئول هیأت یا زینب(س) قم اظهارداشت: بعد از رحلت حجت‌الاسلام ابوترابی، قافله حرم تا حرم تعطیل شد اما بسیاری از افراد هنوز علاقه‌مند رفتن به زیارت در مشهد با پای پیاده از قم بودند. به همین دلیل هیأت با زینب(س) از سال ۸۳ کاروان پیاده «بهشت تا بهشت» را اه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) و به نقل از فارس، هادی خادم مسئول هیأت یا زینب(س) قم اظهارداشت: بعد از رحلت حجت‌الاسلام ابوترابی، قافله حرم تا حرم تعطیل شد اما بسیاری از افراد هنوز علاقه‌مند رفتن به زیارت در مشهد با پای پیاده از قم بودند. به همین دلیل هیأت با زینب(س) از سال ۸۳ کاروان پیاده «بهشت تا بهشت» را اه‌اندازی کرد.

 

کرونا تعداد زائران را کم کرد

وی افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا، این کاروان با حضور ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر راهی مشهد می‌شد اما امسال به دلیل شرایط کرونایی محدودیت‌هایی قائل شدیم و در نهایت با عوامل تنها ۱۲۰ نفر راهی شدند.

اعضا با تست منفی کرونا پذیرفته شدند

خادم با بیان اینکه این کاروان هرسال در ایام زیارت مخصوص امام رضا(ع) به مشهد می‌رسید اما امسال به دلیل فصل امتحانات زمان را جابجا کردیم، گفت: امسال به دلیل شرایط کرونایی از تمامی افراد کاروان قبل از سفر تست کرونا گرفتیم و در طول مسیر نیز در هیچ شهری وارد نشدیم. زائرانی که سن بالاتری داشتند نیز حتما باید قبل از سفر، واکسن کرونا می‌زدند و بدون تزریق واکسن کرونا، اجازه حضور در کاروان را نداشتند.

 

 

۱۸ روز پیاده‌روی برای رسیدن به حرم امام رضا(ع)

مسئول هیأت یا زینب(س) با بیان اینکه زائران این کاروان از شهرهای مختلف کشور مانند اهواز، شیراز، کرمان و ... هستند که همگی به قم می‌آیند و از این شهر سفر را آغاز می‌کنند. ما در مجموع ۱۸ روز به صورت پیاده در راه هستیم تا به شهر مقدس مشهد برسیم که امسال ۱۳ تیرماه حرکت کردیم و توفیق شد تا شب عرفه وارد مشهد شویم. بعد از پایان این سفر، زائران خود راهی شهرهای مبدأ خود می‌شوند.

وی افزود: تمامی هزینه‌های کاروان به صورت مردمی تأمین می شود و امسال لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب برای تأمین خودروهای مورد نیاز و سازمان تبلیغات اسلامی برای تأمین محل اسکان کاروان ما را کمک کردند.

 

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com