کد خبر ۱۰۱۹۱۷ انتشار : ۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۵

بومی سازی پروژه های شهری

سعید امراللهی با اشاره به اینکه سازمان توسعه و عمران امروزه یک مجموعه فنی اجرایی و بازوی عمران شهر قم محسوب می شود، اظهار کرد: در سطح استان قم این مجموعه بسیار کم نظیر است و این توانمندی را بواسطه بدنه فنی اش پیدا کرده است که پروژه هایی را که به پیمانکاران غیربومی داده می شد این مجموعه با کیفیت فنی مطلوبی اجرا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از فارس، سعید امراللهی با اشاره به اینکه سازمان توسعه و عمران امروزه یک مجموعه فنی اجرایی و بازوی عمران شهر قم محسوب می شود، اظهار کرد: در سطح استان قم این مجموعه بسیار کم نظیر است و این توانمندی را بواسطه بدنه فنی اش پیدا کرده است که پروژه هایی را که به پیمانکاران غیربومی داده می شد این مجموعه با کیفیت فنی مطلوبی اجرا کند.

وی با بیان اینکه در برهه ای از زمان این توانمندی را در پروژه های شهری نداشتیم و از شرکت های غیربومی و خارجی برای اجرای پروژه ها استفاده می کردیم، گفت: این مجموعه توانسته این پروژه ها را به اجرا برساند و یکی از موضوعاتی که قابل توجه است با توجه به تعدد و تنوعی که امروز وجود دارد چندین نقش موثر را این سازمان در حوزه های تولید مصالح ساختمانی شهر، آسفالت و دیگر فرآورده های آن که در پروژه های راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد، اجرا می کند هم تولید کننده مصالح است و هم از نظر فنی اجرا کننده پروژه های شهری است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهرداری قم اضافه کرد: این سرمایه فنی که امروز به دست آمده حاصل تجربیات یک دهه گذشته است که در این مجموعه جمع شده و امروز شهر قم وابستگی فنی به مجموعه های غیر بومی ندارد.

وی افزود: برای اینکه سطح کیفیت پروژه ها را مورد بررسی قرار دهیم در حوزه نظارت از مشاوران غیربومی استفاده می کنیم که حداکثر کیفیت عملکرد سازمان توسط مجموعه ای که هیج وابستگی به شهر نداشته باشد بتواند با حساسیت بالا این پروژه ها را بررسی کند.

امراللهی ادامه داد: مشاورینی که بر مجموعه عملکرد ما نظارت دارند تا کنون کیفیت پروژه ها را مورد تایید قرار دادند و در این راستا سعی شده است با این تدبیرو سیاست از هرگونه رخوت و مسامحه کاری یا تقابل در بحث کیفیت عملکرد سازمان توسعه و عمران نظارت سخت گیرانه ای داشته باشیم.

وی اضافه کرد:هدف از این سخت گیری این است که در بلند مدت این کیفیت مخدوش نشود و بهترین  کیفیت را داشته باشیم و تا کنون در بازرسی های صورت گرفته از پروژه های بزرگ عمرانی شهر مثبت بوده و در این راستا جا دارد از مجموعه فنی شهر که دراین مجموعه در حال فعالیت هستند قدردانی کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به پروژه های عمرانی که متولی آن سازمان توسعه و عمران است گفت: این پروژه ها از نظر زمانی با یک روند بسیار مثبتی براساس زمانبندی انجام می شود و اگر پروژه ای هم زمان بر شده است به دلیل محدودیت هایی است که برای تملک پروژه ها ممکن است روبرو بشویم.

وی مهمترین پروژه هایی که در طول یکسال گذشته اجرایی شده است را پروژه خیابان دو سطحه جمهوری اسلامی، تقاطع سلام، غیرهم سطح سازی تقاطع شهدای روحانی در بلوار امام رضا (ع) و تقاطع سه سطحه ولیعصر دانست و گفت: تقاطع ولیعصر که بلندترین پل از نظر ارتفاعی محسوب می‌شود و لوپ گردشی سوم ولیعصر در شهر قم بی نظیر است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com