کد خبر ۱۰۲۰۴۱ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۵
قم‌نا گزارش می‌دهد/

چرا زاکانی نباید شهردار تهران شود؟!

شهردار شدن آقای زاکانی، سنخیتی با مردمی که یک سالی است که به ایشان رای داده‌ و به عنوان نماینده به ایشان اعتماد کرده‌اند؛ ندارد و به نوعی پشت‌پا زدن به رای مردم قم تلقی می‌شود. شاید اگر آقای زاکانی در دولت سیزدهم به عنوان معاون یا برای مقام وزارت برگزیده شود؛ با این توجیه که حیطه این مسئولیت همه مردم ایران از جمله شهروندان قمی را در بر می‌گیرد؛ بشود با این قضیه کنار آمد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سخنگوی منتخبان ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته از تمایل «علیرضا زاکانی» برای تصدی پست شهرداری پایتخت خبر داد.

مهدی اقراریان با بیان این‌که زاکانی با شعار «کلانشهر تهران، الگوی جهان اسلام» برنامه‌های خود را تقدیم شورای شهر منتخب تهران کرده است، عنوان کرد: "وی در برنامه خود به رویکردهای مدیریتی همچون، فساد ستیزی ‌و عدالت مداری پرداخته و برنامه خود را در هفت محور تخصصی ارائه کرده است."

اخبار دیگر نیز حاکی از کنار رفتن برخی نامزدهای شاخص تصدی شهرداری تهران و شانس بالای آقای زاکانی برای نشستن بر این کرسی دارد. در این خصوص سید محمد آقامیری از اعضای منتخب شورای شهر تهران نیز در پاسخ به این پرسش که «شانس زاکانی برای شهرداری تهران چقدر است؟‌» گفته است: "چرا که نه؟ ایشان صلاحیت دارند."

اگرچه احتمال بالای رسیدن زاکانی به شهرداری تهران موجب اظهار شعف و تمجیدهای برخی از اطرافیان و هواداران ایشان شده است با این حال این خبر در قم با واکنش گروهها و شخصیت‌های مختلف سیاسی و رسانه‌ای همراه بود.

نمایندگی قم اولویت زاکانی نیست

در همین راستا شورای هماهنگی اصولگرایان قم طی بیانیه‌ای ، عزم آقای زاکانی برای شهرداری تهران را محکوم کرد. این شورا که از حامیان اصلی نامزدی زاکانی برای مجلس شورای اسلامی از شهر قم محسوب می‌شد؛ خطاب به آقای زاکانی نوشت: "ثابت کرده‌اید که پست نمایندگی شهر قم برای شما از اولویتی برخوردار نیست. آیا هجمه‌های مختلفی که به این شورا به خاطر قمی نبودن‌تان شد را فراموش کرده‌اید؟"

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: "اکنون در مملکت برای پست شهرداری تهران قحط الرجال است که حضرتعالی برای این کار برنامه داده‌اید؟ آیا به اهمیت جایگاهی که در آن واقع شده‌اید یعنی نمایندگی مرکز جهان تشیع واقف نیستید که به چنین فکری افتاده‌اید؟"

از قضاوت عجولانه بپرهیزید!

مسئول دفتر آقای زاکانی در قم نیز در واکنش به این اعتراضات، طی بیانیه‌ای کوتاه نوشت: "با عنایت به نگرانی‌های دلسوزانه برخی از عزیزان انقلابی استان قم در خصوص حضور دکتر زاکانی در دولت جدید یا شهرداری تهران، به استحضار شما برادران و خواهران گرامی می‌رساند که در این خصوص نکات و گفتنی‌های مهمی وجود دارد که بزودی به اطلاع عموم مردم عزیز استان خواهد رسید."

در این بیانیه بدون پرداختن به جزییات تصمیم آقای زاکانی آمده است: "انتظار می‌رود که فعالین سیاسی و رسانه‌ای از گمانه‌زنی‌های عجولانه و قضاوتهای غیر منصفانه پرهیز بفرمایند."

چرا شهردار شدن زاکانی، پشت‌پا زدن به رای مردم قم است؟

مطرح شدن آقای زاکانی برای شهرداری تهران در حالی است که ایشان حدود یک سال که توسط مردم قم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی برگزیده شده است و افزون بر این نقش آقای زاکانی در مرکز پژوهش‌های مجلس نیز محوری است و این دو مسئولیت حتی از شهرداری تهران نیز مهم‌تر است.

شهردار تهران شدن، مسئولیتی است که به حوزه تهران و مردم این شهر اختصاص دارد. شاید اگر آقای زاکانی در دولت سیزدهم به عنوان معاون یا برای مقام وزارت برگزیده شود؛ با این توجیه که حیطه این مسئولیت همه مردم ایران از جمله شهروندان قمی را در بر می‌گیرد؛ بشود با این قضیه کنار آمد!

شهردار شدن آقای زاکانی، سنخیتی با مردمی که یک سالی است که به ایشان رای داده‌ و به عنوان نماینده به ایشان اعتماد کرده‌اند؛ ندارد و به نوعی پشت‌پا زدن به رای مردم قم تلقی می‌شود.

قم همواره یکی از شهرهایی بوده که شکل‌گیری سیاست‌های کلان کشور نقش‌آفرینی کرده است و موضوع کناره‌گیری آقای زاکانی باتوجه به این‌که نمایندگان قم پس از سالها هیئت رئیسه مجلس را خالی کرده‌اند؛ از مراتب و اهمیتی بیشتری برخوردار می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com