کد خبر ۱۰۲۰۸۳ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۰

پیگیری قرنطینه دو هفته ای قم

مرتضی حیدری در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اهمیت قدردانی از کادر بهداشت و درمان استان در زمینه مبارزه با کرونا اظهار کرد: این کار حتی می تواند به صورت حداقلی با اهدای شاخ های گُل به تک تک این عزیزان انجام شود و سبب تقویت روحیه و افزایش تاب آوری آنان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی حیدری در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به اهمیت قدردانی از کادر بهداشت و درمان استان در زمینه مبارزه با کرونا اظهار کرد: این کار حتی می تواند به صورت حداقلی با اهدای شاخ های گُل به تک تک این عزیزان انجام شود و سبب تقویت روحیه و افزایش تاب آوری آنان باشد.

وی همچنین پیشنهاد داد تا برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان برای پاسداشت ماه های محرم و صفر در ساماندهی روضه های بانوان در کنار پیگیری راه اندازی حسینیه های سیار، مجازی و اجرای برنامه هیئات بزرگ و اصلی در فضای باز، به تصمیم گیران سطح ملی هم منعکس شود تا بتواند الگویی برای همه کشور باشد.

فرماندار قم سپس به اولویت واکسیناسیون شرکت های بزرگ و پُرجمعیت توجه داد و گفت: تحقق این امر با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان امکان پذیر است.

حیدری در عین حال خواستار پیگیری قرنطینه دوهفته ای قم شد و اذعان کرد: قم هدف مسافرت های تابستانی بخش قابل توجهی از هموطنان و دیگر زائران است و از این رو می توان پیشنهاد قرنطینه دوهفته ای آن را در سطح ملی پیگیری کرد.

وی افزود: البته این پیشنهاد می تواند در سطح ملی با موافقت و یا مخالفت رو به رو  شود، اما حداقل می توان این پیشنهاد را از سوی قم مطرح و آن را در راستای صیانت بیشتر از مردم استان دنبال کرد.

همچنین در این نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم به تمرکز شورای اطلاع رسانی استان بر مسئله واکسیناسیون و همچنین راه های جلوگیری از عادی انگاری مردم در موضوع کرونا اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه با توجه به اهمیت واکسیناسیون در کاهش ابتلای سخت و همچنین مرگ و میر کرونایی، شاهد افزایش مراکز واکسیناسیون نیز در استان هستیم.

بیژن سلیمان پور در عین حال از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا آمار دقیقی از افرادی که به دلیل سهل انگاری در تزریق واکسن، جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند ارائه کند.

وی اضافه کرد: البته از آن جا که گسترش واکسیناسیون، مؤثرترین راه در کاهش مرگ و میر کرونایی است، از این رو می توان اطلاع رسانی دقیق تر در این زمینه را نیز در دستور کار قرار داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در ادامه از پیگیری های خود درباره مطالبات کادر بهداشت و درمان از بیمه تأمین اجتماعی خبر داد و ابراز امیدواری کرد این پیگیری ها به نتیجه لازم برسد.

در این نشست، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز خواستار اولویت آتش نشانان برای واکسینه شدن علیه بیماری کرونا شد.

محسن بهشتی همچنین گفت: تعداد حدود ۶۰۰ آتش نشان در استان قم و در ۲۲ ایستگاه به صورت سه شیفت مشغول خدمات رسانی هستند که با توجه به تعداد محدود آن ها و همچنین شرایط مخاطره آمیز خدمت رسانی، می توان آن ها را در اولویت واکسینه شدن علیه بیماری کرونا قرار داد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com