کد خبر ۱۰۲۰۸۷ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۸

حضور پررنگ جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی

علی حسینی در کنفرانس خبری که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به فعالیت هایی که جوانان دانشگاهی در استان قم به سرانجام رسانده اند، اظهار کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا فعالیت های جدی و مستمر ثمری از سوی جهاد دانشگاهی در قم انجام شد و در دوران شیوع ویروس کرونا نیز برای رفع مشکلات مردک اقدامات گوناگونی انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، علی حسینی در کنفرانس خبری که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به فعالیت هایی که جوانان دانشگاهی در استان قم به سرانجام رسانده اند، اظهار کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا فعالیت های جدی و مستمر ثمری از سوی جهاد دانشگاهی در قم انجام شد و در دوران شیوع ویروس کرونا نیز برای رفع مشکلات مردک اقدامات گوناگونی انجام شد.
وی با اشاره به دستاوردهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: افزایش مشارکت دانشجویان، توانمندسازی دانشجویان در حوزه های مختلف، ارتقاء روحیه خودباوری و ترویج برنامه‌های فرهنگی متنوع با موضوعات جذاب در میان دانشجویان، مشارکت در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در دانشگاه‌ها از جمله دستاوردهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم به شمار می رود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم اضافه کرد: مشارکت در ترویج و تعمیق و ارتقاء گفتمان علم و نقد و مناظره در استان قم و افزایش تعامل با دانشگاه‌های استان و مراکز فرهنگی استان قم از دیگر دستاوردهای معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور پررنگ جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره و بیان کرد: در این راستا مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش فعالیت‌های اجتماعی در سطح جامعه راه‌اندازی شده است.
حسینی از همکاری جهاد دانشگاهی استان قم با دیگر دانشگاه های استان قم خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم در هفت دانشگاه دولتی حضور دارد و همچنین با سایر دانشگاه‌های استان در اجرای برنامه های مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی نیز تعامل و همکاری دارد.
وی در ادامه از انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی با دانشگاه‌ها خبر داد و عنوان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی ملی و بین‌المللی و جشنواره‌های استانی و ملی همواره در دستور کار جهاد دانشگاهی است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی همواره سعی دارد در مسیر انقلاب اسلامی و در راستای حفظ و گسترش ارزش‌های والای نظام حرکت کند، گفت: جهاد دانشگاهی در تلاش است تا همکاری بسیار نزدیکی را با دولت منتخب در آینده داشته باشد تا طرح‌ها و برنامه‌های آینده معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی مانند گذشته بتواند پاسخگوی نیازهای سطح جامعه باشد.
وی با اشاره به برنامه های آینده معاونت جهاد دانشگاهی اشاره و عنوان کرد: توسعه ساختاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی قم، راه‌اندازی پردیس فناوری صنایع خلاق فرهنگی، راه اندازی مرکز تخصصی نوآوری های اجتماعی، ایجادایجاد باشگاه دانشجویان در دانشگاه‌های استان، افزایش سطح تعاملات و هم افزایی با تمامی دانشگاه ها و دستگاه های متولی فرهنگی و موسسات فرهنگی استان قم از برنامه های آینده جهاد دانشگاهی به شمار می رود که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
حسینی به ظرفیت های جهاد دانشگاهی در قم اشاره و عنوان کرد: ظرفیت نیروی انسانی قوی و ظرفیت‌های ساختاری، علمی، آموزشی و خدماتی این نهاد انقلابی از جمله ظرفیت های این نهاد انقلابی محسوب می شود.
وی با تاکید براینکه جهاددانشگاهی همواره آمادگی کاملی برای خدمت‌رسانی به استان و حل مشکلات و برداشتن بارهای به زمین مانده دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان استان نیز با نگاه دقیق به این ظرفیت‌ها مانند گذشته نسبت به ارتقاء فضای مطلوب اقدام کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com