کد خبر ۱۰۳۱۱۸ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۳

درخت تنومند سینمای ملی

سيد موسی حسينی کاشانی

پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) | هنر-صنعت «سينما»، به عنوان يکي از تأثيرگذارترين ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ جمعی در نظام‌ اجتماعی جهان امروز، بدون ترديد نقش بسزايی در همگرايی، همراهی و همبستگی اجتماعی در مسير رشد، شکوفايی و توسعه فرهنگ عمومی و ارتقای خودآگاهی و شناخت اجتماعی دارد.

سينمای مطلوب، ابزاری شگفت‌انگيز برای درک بيشتر آسيب‌ها و بطن جامعه است و زمينه‌ساز تعالی باورها و الگوسازی رفتاری در جامعه خواهد بود. در این میان، سينما و سينماگر و توليداتی مورد نياز است که مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی باشد.

سینمای ایران، با پيروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مسير بيان محتوای منطبق با ارزش‌های دينی و فرهنگی قرار گرفت و امروز در چهارمين دهه انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مهم‌ترین عرصه‌های هنری مورد حمايت متوليان فرهنگ و هنر شناخته می‌شود؛ در شرايط کنونی جامعه امروز، درخت تنومند سینمای ملی ايران، افتخار دارد شاهد حضور موثر نسلی هنرمند از پيشکسوتان مجرب و محنک و جوانان متعهد و متخلق باشد.

اينجانب روز بيست و يکم شهریور ماه به عنوان «روز ملی سینما» را فرصتی مغتنم و مناسب برای تکريم و تقدیر تمامی هنرمندان متعهد سينمای کشور و خانواده فرهيخته سينماگران استان قم می‌دانم و ضمن گرامیداشت این روز، برای تمامی تلاشگران و علاقه‌مندان به هنر هفتم آرزوی تندرستی و توفيق روزافزون مسئلت می‌نمایم.

21 شهريور ماه 1400
سيد موسی حسيني کاشانی، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com