کد خبر ۱۰۳۱۵۵ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲

از تصویب انتشار اوراق مالی اسلامی تا تقدیر از ورزشکاران پارالمپیکی

در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف با عنوان تملک بلوارهای حضرت خدیجه (س) و حضرت نرجس (س) و ایجاد ردیف با عنوان تملک انتهای یکی از کوچه های خیابان کلهری به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، در نشست رسمی و علنی امروز شورای اسلامی شهر لایحه اخذ مجوز اصلاح ردیف با عنوان تملک بلوارهای حضرت خدیجه (س) و حضرت نرجس (س) و ایجاد ردیف با عنوان تملک انتهای یکی از کوچه های خیابان کلهری به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قم درباره این لایحه گفت: این اصلاح و ایجاد ردیف از محل عوارض و همچنین به صورت مُعوّض و فروش اموال غیرمنقول تأمین و جبران می شود.

همچنین اعضای این شورا در نشست امروز خود با لایحه اخذ مجوز انتشار اوراق مالی اسلامی توسط شهرداری ها به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ و برای تکمیل و نوسازی سامانه اتوبوسرانی شهر قم موافقت کردند.

در این باره، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در سخنانی با اشاره به تصویب ۶۵۰ میلیارد تومانی انتشار اوراق مالی اسلامی در سال گذشته بیان کرد: از این مبلغ، ۴۵۰ میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری و ۲۰۰ میلیارد نیز برای تکمیل و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری در نظر گرفته شده است.

سید محمدحسین دهناد اضافه کرد: کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر موضوع افزایش سهم حمل و نقل همگانی را در دستور کار دارد.

وی با بیان این که هشت درصد سفرهای درون شهری در قم از طریق اتوبوسرانی عمومی انجام می شود خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از ناوگان موجود و همچنین تکمیل و نوسازی این ناوگان به صورت مستمر دنبال و پیگیری خواهد شد.

واما در بخش دیگری از جلسه امروز شورای شهر نیز رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی این شورا به اهمیت اتمام پروژه های شهری نیمه تمام توجه داد و گفت: شورای شهر در بررسی برنامه های مدیریت شهری در سال جاری تلاش داشت تا با عدم تعریف پروژه های جدید، اتمام پروژه های نیمه تمام را در اولویت برنامه ها قرار دهد.

روح الله امراللهی اضافه کرد: البته لازم است تا دست اندرکاران شهرداری نیز پیگیری فعال تری در زمینه انجام مزایده ها بویژه در اطلاع رسانی عمومی آن داشته باشند تا برنامه های مدیریت شهری بویژه از منظر سند چشم انداز با عقب افتادگی رو به رو نشود.

بخش دیگری از جلسه امروز شورای شهر قم نیز به تقدیر از دو ورزشکار قهرمان قمی شرکت کننده در مسابقات والیبال نشسته پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اختصاص داشت، آن جا که از حسین گلستانی و سید حسین حسینی با تقدیم لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

در این باره نیز یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در سخنانی با تبریک به این ورزشکاران افتخارآفرین بیان کرد: به کار گیری قهرمانان ورزشی در دستگاه های اجرایی، یک قانون است، اما متأسفانه این مسئله کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

حسن مالکی نژاد با تاکید بر این که شهرداری قم پیش از این  تلاش هایی برای عمل به این قانون و به خدمت گرفتن برخی از این ورزشکاران افتخارآفرین داشته است ابراز امیدواری کرد تا به خدمت گرفتن یکی از ورزشکاران مورد تقدیر نیز در مدیریت شهری در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: قطعا این به خدمت گیری می تواند سبب خدمات ماندگار این عزیزان بویژه در حوزه ورزشی مدیریت شهری باشد، ضمن آن که تقدیر و تشکر عملی از این ورزشکاران نیز خواهد بود.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این باره با انتقاد از عدم توجه برخی مسؤولان به برخی رشته های ورزشی ابراز امیدواری کرد متولیان ورزش کشور درباره به خدمت گیری ورزشکاران افتخارآفرین کشور تدبیر لازم را داشته باشند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com