کد خبر ۱۰۳۱۹۸ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۸

استاندار قم: نمایشگاه دائمی جز پروژه‌های استراتژیک استان است

استاندار قم نمایشگاه قم را جز پروژه‌های استراتژیک در حوزه اقتصادی خواند و بر ضرورت پیگیری جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی نمایشگاه تأکید کرد.

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، بهرام سرمست ظهر امروز در ششمین جلسه ستاد مقاومتی استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد در ارتباط با نمایشگاه دائمی استان اظهار داشت: این نمایشگاه جزو پروژه‌های استراتژیکی استان است و برای پیگیری پیشرفت آن به‌طور مستمر دو معاونت عمرانی و امور اقتصادی بررسی‌های لازم را برای سرعت بخشیدن به پیشرفت آن مکلف کردم و باید برای بهره‌برداری این نمایشگاه که بازده اقتصادی خوبی برای قم دارد دستگاه‌های مرتبط همکاری کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه اشاره و عنوان کرد: این نمایشگاه جزو اقدامات نوآورانه‌ای است که مناسب برای فضای کسب‌وکار امروزی است و باید همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی و اتاق بازرگانی طبق تعهدات طرفین ادامه‌دار باشد .

استاندار قم هم‌چنین به وضعیت دهکده اقتصاد مقاومتی هم اشاره‌کرده و تصریح کرد: این دهکده نوعی نوآوری اقتصادی است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه فراتر از وظایف سازمانی خود همکاری کنند.

وی گفت: این پروژه جزو پروژه‌های چندمنظوره و فرابخشی است وتنها سپاه مسئولیت فعالیت در این دهکده را ندارد و با توجه به این‌که جنبه اجتماعی و اقتصادی دارد همه باید همکاری کنند تا الگویی از اقتصاد مقاومتی در سطح کشور را داشته باشیم.

سرمست در ادامه این جلسه با توجه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از وضعیت مولدسازی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ادامه داد: این‌که استان رتبه سوم درزمینهٔ مولدسازی در کشور را به خود اختصاص داده جای تقدیر دارد ولی مولدسازی جزو برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است و باید همه دستگاه‌ها نسبت به مولدسازی دارایی و املاک خود همکاری کنند اداره اقتصاد و دارایی استان مکلف است اگر دستگاهی نسبت به مولدسازی املاک منقول و غیرمنقول خود کم‌کاری کرد گزارشی به کارگروه ملی ارائه دهد.

به گفته استاندار قم  این‌که دستگاهی در استان و یا وزارتخانه مطبوع آن بخشی نگری کند و درزمینهٔ مولدسازی اموال خود کم‌کار باشد اقدامی ناپسندیده است و بخشی نگری دستگاه‌های اجرایی درزمینهٔ مولدسازی چالشی است که با آن روبرو هستیم سازمان ملی زمین و مسکن هم باید بابت ارائه سند تک‌برگی املاک همکاری کند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com