کد خبر ۱۰۳۲۰۱ انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۳
رئیس اتاق بازرگانی قم مطرح کرد؛

استقرار ۱۲۰ واحد صنعتی برای تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به راه اندازی نمایشگاه ویترینی در استان قم گفت:۱۲۰واحد صنعتی برای تامین مواد اولیه واحدهای صنعتی در این نمایشگاه حضور می یابند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار مهر، محمد حاجی زمانی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد گفت: از مهرماه سال گذشته بحث نمایشگاه دائمی و ویترینی در استان شروع شد و بعد از تصویب با همکاری مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان زیرساخت‌های لازم برای این امر فراهم و کمیته اجرایی آن تشکیل و تاکنون ۱۰ جلسه اجرایی تشکیل شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم با اشاره به استقرار ۱۲۰ واحد صنعتی برای نمایش محصولات خود و تأمین مواد اولیه دیگر واحدهای صنعتی در این نمایشگاه ادامه داد: بعد از فراخوانی که به واحدهای صنعتی برای حضور در نمایشگاه دادیم صنایع قطعه سازی، مواد غذایی، کفش و هم چنین دیگر صنایع استقبال کرده و تاکنون ۳۳ واحد در زمینه صنایع فلزی، ماشین سازی، صنایع لاستیک و ساختمانی و۲۰ واحد صنایع کشاورزی، ۸ واحد معدنی، صنایع چوب و سلولزی و همچنین ۱۵ واحد کفش و چرم، ۱۱ واحد بهداشتی، ۷ واحد خوشه صنعتی و دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در کل در این نمایشگاه ویترینی که در نوع خود در کشور کم نظیر است ۱۲۰ واحد صنعتی برای نمایش محصولات خود و تأمین مواد اولیه واحدهای دیگر مستقر هستند. با همکاری بسیج مهندسین نمایشگاه در بعد استانی و فرا استانی طراحی و ۲۵۰ واحد کاتالوگ هم ارائه شده است که ۶ ماه یک بار بروز رسانی می‌شود. همچنین برای مبادلات تجاری بین تأمین کنندگان مواد اولیه و قطعه سازان هم اتاق گفت‌وگو در نظر گرفته شده است.

حاجی زمانی افزود: این نمایشگاه سه شنبه آینده افتتاح می‌شود و تجاری از کشور همسایه عراق برای حضور در این نمایشگاه آمادگی خود را اعلام کردند و پیش بینی می‌شود سالانه قادر است ۱۵ میلیون دلار قرارداد قطعات و فروش محصول در این نمایشگاه بسته شود، این نمایشگاه قابلیت آن را دارد که حجم سرمایه گذاری در معادن را افزایش دهد.

رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به وضعیت نمایشگاه دائمی استان، تصریح کرد: این نمایشگاه در فاز یک آن آمادگی بهره برداری دارد ولی مشکل ما راه دسترسی است و تا آبان ماه راه دسترسی آن تأمین خواهد شد. همچنین برای تأمین امنیت نمایشگاه پاسگاه اختصاصی در نظر گرفته شده است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com