کد خبر ۱۰۳۲۹۶ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۱
در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اعلام شد؛

کاهش 70 درصدی تصادفات در راه های مواصلاتی استان قم

رئیس کل دادگستری استان قم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوع کاهش تصادفات، با استناد به گزارش های واصله به شورا، از کاهش 70 درصدی تصادفات در راه های مواصلاتی قم با محوریت جعفریه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری رئیس کل دادگستری استان قم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با موضوع کاهش تصادفات، با استناد به گزارش های واصله به شورا، از کاهش 70 درصدی تصادفات در راه های مواصلاتی قم با محوریت جعفریه خبر داد و گفت: با عنایت به شناسایی نقاط حادثه خیز راه های مواصلاتی و درون شهری،‌ عزم دستگاه قضایی بر اصلاح این نقاط و کاهش میزان حوادث و تلفات جاده ای تا پایان سال می باشد.

وی تصریح کرد: کاهش تصادفات راه های مواصلاتی و درون شهری استان، خدمتی بی بدیل به زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) است و بر این اساس اعضای شورا مکلف شده اند از ابتدای سال نسبت به عملیاتی شدن مصوبات شورا با هدف کاهش تصادفات عزم جدی داشته و اقدامات لازم را در دستور کار دستگاه متبوع خود قرار دهند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اصلاح نقاط حادثه خیز، به روز شدن تابلوها و نصب علائم هشدار دهنده و دوربین های نظارتی پلاک خوان و تردد شمار از یک طرف و ارسال پیامک برای رانندگان خاطی از سویی دیگر؛ از جمله اقدامات پیشگیرانه ای است که در کاهش تصادفات نقش عمده ای را ایفا می کنند. وی افزود: بر اساس مصوبه شورا، می بایست تا پایان سال، نواقص و کمبودهای موجود رفع و نتایج به اطلاع شهروندان رسانده شود.

مظفری تأکید کرد: در شورای پیشگیری از وقوع جرم مقرر گردید: دوربین های نصب شده از سوی شهرداری و حمل و نقل جاده ای به سامانه پایش ناجا متصل گردد تا شهروندان با حفظ تدابیر انتظامی، به راحتی و با تلفن همراه خود بتوانند از وضعیت ترافیکی راه های درون شهریی و مواصلاتی مطلع شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط و جایگاه ویژه استان قم و تردد بیش از بیست میلیونی زائران و مسافران، افق دید مسئولان شهری و استانی در طراحی راه های درون شهری و مواصلاتی قم، لزوما می بایست با افقی بلند مدت و با در نظر گرفتن جمیع جهات باشد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com