کد خبر ۱۰۳۲۹۸ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۴
در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد:

حذف شرایط سنی تزریق واکسن در استان قم/ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم بالاتر از میانگین کشوری است

استاندار قم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم را بالاتر از میانگین کشوری توصیف و در این خصوص عنوان کرد: با این حال همچنان از شهروندان انتظار می‌رود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و گسترش واکسیناسیون از سوی دستگاهها، تلاش کنیم این موجی که در حال فروکش کردن است با موج جدید همراه نباشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مجازی، صبح امروز با حضور آقای مخبر، معاون اول ریاست جمهوری تشکیل شد. در این پایان این جلسه استاندار قم با اشاره به وضعیت استانهای کشور و اعلام آخرین رنگ بندی وضعیت شیوع و ابتلا به کرونا در کشور گفت: خوشبختانه در کل کشور به غیر از دو استان، روند ابتلا به بیماری کرونا نزولی است و تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در حال کاهش می‌باشد.

بهرام سرمست با بیان این که وضعیت برخی شهرها به زرد و آبی نیز رسیده است؛ اظهار داشت: در حال حاضر در استان قم وضعیت نارنجی است.

وی افزود: بر اساس پیگیری‌هایی که ما از وزارت بهداشت داشته‌ایم؛ خوشبختانه مجوز واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای 18 سال در استان قم صادر شده است و با توجه به تعدد مراکز واکسیناسیون، انتظار می‌رود روند واکسیناسیون سرعت بخشیده شود.

استاندار قم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در قم را بالاتر از میانگین کشوری توصیف و در این خصوص عنوان کرد: با این حال همچنان از شهروندان انتظار می‌رود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و گسترش واکسیناسیون از سوی دستگاهها، تلاش کنیم این موجی که در حال فروکش کردن است با موج جدید همراه نباشد.

سرمست در پایان خاطرنشان کرد: در ارتباط با سفر به عتبات عالیات و بحث بازگشایی مراکز آموزشی نیز، بحث‌هایی صورت گرفت که جمع بندی نهایی موکول به جلسات آتی شد و دو دوز واکسن برای کسانی که  قصد سفر به عتبات عالیات را دارند؛ مورد تاکید قرار گرفت.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com