کد خبر ۱۰۳۳۳۸ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۵۶
گزارش اختصاصی قم‌نا/

تعرض برخی شهروندان به حریم کوه در شهرک قدس قم

برخی صاحبان منازل منتهی به کوههای شهرک قدس قم، به صورت خودسرانه بخشی از حریم کوه را تغییر کاربری داده و با ساخت فضای سبز و آلاچیق، آن را به تفرج‌گاه شخصی خود تبدیل کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از شهروند خبرنگار، برخی صاحبان منازل منتهی به کوههای شهرک قدس قم، به صورت خودسرانه بخشی از حریم کوه را تغییر کاربری داده و با ساخت فضای سبز و آلاچیق، آن را به تفرج‌گاه شخصی خود تبدیل کرده‌اند. 

شهرک قدس یکی از مناطق اعیان نشین شهر قم است که در دل کوه بناه شده و برای توسعه و ساخت بسیاری از منازل این شهرک، کوه تراش خورده است. با این حال ظاهرا دست اندازی به دامان طبیعت در قالب این طرح‌های قانونی محدود نمانده است.

اگر در برخی خیابان‌های شهرک قدس نظیر خیابان پاسداران، دوری بزنید و به حاشیه کوه‌ها نظر بیفکنید؛ به وضوح این مسئله برای شما ملموس خواهد بود. تصاویر هوایی این منطقه نیز نشان می‌دهد که تنها در کنار برخی منازل مجاور کوه، فضای سبز  وجود دارد و نه همه آنها!

افزون بر این پیرامون برخی از این فضاهای سبز فنس کشیده شده که این موضوع نشان می‌دهد که این فضاها برای کارکرد شخصی تدارک دیده شده است. برخی مالکان این منازل مجاور فضاهای سبز نیز به دیگر همسایگان، اجازه استفاده از این فضاهای سبز را نمی‌دهند!

تجربه نیز نشان داده است احتمال این که ایجاد کاربری‌های این چنینی در دراز مدت از منافع عمومی به نفع شخص تغییر یابد، بالا است.  علاوه بر این اگر قرار باشد هرکسی بتواند دست به چنین اقدام خودسرانه‌ای بزند؛ قوانین دیگر چه معنایی خواهند داشت؟

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com