کد خبر ۱۰۳۴۱۶ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۴
در جلسه ستاد مقابله با کرونای استا ن قم مطرح شد:

روند نزولی آمار شیوع کرونا در قم/ واکسیناسیون محله محور می‌شود/ اتباع خارجی بدون هیچ محدودیتی می‌توانند واکسن کرونا را دریافت کنند

جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان قم صبح امروز در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد. رئیس مرکز بهداشت قم در این جلسه با بیان این که وضعیت ابتلای به بیماری در قم روند نزولی پیدا کرده است؛ خاطرنشان کرد: اما باید تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت و از تجمعات دوری شود و استفاده از ماسک همچنان در اولویت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان قم صبح امروز در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.

در این جلسه محمدرضا قدیر گفت: شیوه واکسیناسیون سیار اینگونه خواهد بود که افراد با مراجعه به درب منازل در صورت رضایت، فرد را واکسینه می‌کنند.

وی افزود: در راستای واکسیناسیون بیشتر در جامعه لکه گیری افراد بالای 60 سال در مراکز 28 گانه بهداشتی صورت می گیرد، به گونه ای که با افرادی که پرونده در مراکز بهداشتی دارند تماس گرفته می‌شود تا به این مراکز مراجعه و واکسن تزریق کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانش آموزان گفت: با دستور ستاد ملی کرونا، متولدین سال 83 به بالا می‌توانند در سامانه ثبت نام و واکسن سینوفارم دریافت کنند.

قدیر در خصوص سبد واکسیناسیون در قم گفت: تلاش می‌کنیم تمام واکسن‌هایی که وارد ایران می‌شود را به استان هم بیاوریم.

وی افزود: واکسیناسیون اتباع خارجی هم هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر کدام از این افراد که مراجعه کنند به آنها واکسن تزریق می‌شود.

پیش بینی اجرای طرح واکسیناسیون سیار در قم

رئیس مرکز بهداشت استان قم نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا و روند واکسیناسیون در قم گفت: روند ابتلا به کرونا در اغلب شاخص‌ها در قم نزولی است.

سیامک محبی با اشاره به این که محدودیت سنی در تمام کشور حذف شده است و تمامی افراد بالای ۱۷سال (متولدین ۱۳۸۳ و قبل از آن) می‌توانند با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون واکسن کرونا تزریق نمایند، افزود: افرادی که به دلایلی واکسن نزده‌اند اطمینان داشته باشند که در تیررس ویروس کرونا قرار دارند و هر چه زودتر نسبت به تزریق اقدام کنند.

محبی ادامه داد: هرچند از میانگین کشوری از لحاظ تزریق واکسن بالاتر هستیم اما در خواست ما این است تا تمامی همشهریان با دعوت چهره به چهره واکسن هراسان را به این امر ترغیب کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم تصریح کرد: وضعیت ابتلای به بیماری در قم روند نزولی پیدا کرده است اما باید تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت و از تجمعات دوری شود و استفاده از ماسک همچنان در اولویت باشد.

محبی با بیان این که ۴۶ درصد از افراد بالای ۱۸ سال در قم حداقل یک دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: متاسفانه این آمار در بخش‌های استان مطلوب نیست.

محبی با اشاره به این که میانگین واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در کشور، ۸۸ درصد است؛ در حالی که میانگین واکسیناسیون این گروه سنی در قم کمتر از ۷۰ درصد است و این مسئله می‌تواند در ایجاد موج ششم در آبان ماه امسال تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: اجرای برنامه واکسیناسیون در ۲۸ مرکز جامع خدمات سلامت شهری برای سالمندان به زودی آغاز می شود که این طرح در جهت  لکه گیری و تشویق سالمندان جهت تزریق واکسن است.

واکسیناسیون محله محور می‌شود

استاندار قم نیز بر واکسینسیون عمومی با تاکید بر پوشش حداکثری دانش آموزان، استفاده از ظرفیت بسیج، هلال احمر و شهرداری به منظور محله محور کردن واکسیناسیون تاکید کرد.

آقای حیدری فرماندار قم هم در این جلسه گفت: با طرح شهید سلیمانی و تلاش همه و استفاده از نخبگان و فعالان فضای مجازی می‌توان ایمنی بخشی در جامعه را به بالای 70 درصد رساند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com