کد خبر ۱۰۳۴۲۳ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۲

تشدید اقدامات محله محور برای تبلیغ چهره به چهره واکسیناسیون

مرتضی حیدری در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا بیان کرد: باید گفت بیش از ۵۰ درصد افراد جامعه به تزریق واکسن اعتقاد دارند که بسیاری از آنان اقدام به آن کرده و برخی دیگر نیز در ادامه روند واکسیناسیون نسبت به این مهم اقدام خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی حیدری در نشست امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به تحلیل برخی آمار درباره رویکرد افراد در برابر واکسیناسیون علیه کرونا بیان کرد: باید گفت بیش از ۵۰ درصد افراد جامعه به تزریق واکسن اعتقاد دارند که بسیاری از آنان اقدام به آن کرده و برخی دیگر نیز در ادامه روند واکسیناسیون نسبت به این مهم اقدام خواهند کرد.

وی اضافه کرد: طیف دوم کمتر از ۱۰ درصد جامعه اند که با واکسیناسیون مخالفند و حتی برخی از آن ها همسو با برخی جریانات اقدام به واکسن هراسی در فضای مجازی می کنند که البته توطئه این افراد قطعا کارساز نخواهد بود.

فرماندار قم ادامه داد: و اما طیف سوم را باید به عنوان افراد بی اطلاع یا بی تفاوت یا غافل از تزریق واکسن معرفی کرد که البته باید برای تشویق و تحریک بیشتر این افراد، اقدامات متنوعی را برنامه ریزی کرد.

وی در ادامه از تشدید تحرکات محله ای با کمک بسیج و مراکز 28 گانه بهداشت در طرح شهید سلیمانی و برای تبلیغ چهره به چهره واکسیناسیون خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مهم برای تشویق بیشتر افراد به تزریق واکسن و گسترش واکسیناسیون، استفاده از نخبگان جوان برای دعوت دیگران به تزریق واکسن است.

فرماندار قم در توضیح بیشتر این پیشنهاد گفت: می توان با دعوت از این نخبگان جوان فعال در فضای مجازی و توجیه آنان، از اقدامات آنان در فضای مجازی برای توسعه واکسیناسیون بهره گرفت.

وی همچنین از سازمان تبلیغات اسلامی خواست با توجیه بیشتر روحانیون و ائمه جماعات در این موضوع، زمینه را برای استفاده از فرصت بین الصلاتین در مساجد و تشویق بیشتر مردم به واکسیناسیون مهیا کند.

وی سپس به ضرورت واکسیناسیون معلولان، کهنسالان و افراد فاقد توانایی جا به جایی توجه داد و یادآور شد: حدود یک هزار و ۷۰۰ نفر از این افراد در استان شناسایی شده اند که واکسیناسیون حدود یک سوم از آنان به انجام رسیده و واکسیناسیون سایر این افراد هم بر اساس همیاری و تعامل دستگاه های گوناگون ادامه دارد.

حیدری با تصریح بر اینکه اصرار و اجبار به واکسیناسیون می تواند تبعات منفی داشته باشد بیان کرد: طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی همچنان پشتیبان کادر بهداشت و درمان استان  است و امیدواریم بر اساس چشم انداز واکسینه شدن حداقل ۷۰ درصد از جامعه هدف در استان بتوانیم در مهار این بیماری همه گیر گام های مؤثرتری برداریم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com