کد خبر ۱۰۳۴۲۴ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۲

استقرار تیم های سیار واکسیناسیون در مسیرهای پرتردد

روح الله مسلم خانی امروز در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: زحمات تیم های فعال واکسینه کردن مردم در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون غیرقابل انکار است و باید به آنان خداقوت گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، روح الله مسلم خانی امروز در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن کرامت استانداری با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس به موضوع تداوم واکسیناسیون علیه بیماری کرونا توجه داد و اظهار کرد: زحمات تیم های فعال واکسینه کردن مردم در پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون غیرقابل انکار است و باید به آنان خداقوت گفت.

وی افزود: در عین حال تذکر این نکته هم ضروری است که گاهی خستگی این عزیزان در ساعات پایانی هر روز، سبب ایجاد برخی برخوردها با مراجعان می شود که این امر موجبات برخی نارضایتی ها را به دنبال داشته است.

معاون دادستان قم همچنین اضافه کرد: در هر صورت باید شرایط تداوم فعالیت این عزیزان به گونه ای تدبیر شود که برخی برخوردهای ناخواسته سبب زیرسؤال رفتن خدمات دلسوزانه آنان نشود.

مسلم خانی همچنین به موضوع لزوم همراه داشتن تست پی سی آر برای زائران عتبات عالیات در این ایام اشاره کرد و یادآور شد: استقبال زیاد زائران در استان قم و محدود بودن مراکز مورد قبول از سوی شرکت های هواپیمایی سبب ازدحام مردم در دو آزمایشگاه قم شده که باید برای آن چاره ای اندیشید.

وی در توضیح این نکته ادامه داد: در این روزها شاهد هستیم که در این دو آزمایشگاه، بیماران کرونایی و زائران در یک صف قرار می گیرند که همین امر می تواند سبب ابتلای افراد بیشتری به ویروس کرونا شود.

معاون دادستان قم در ادامه سخنان خود خواستار تشکیل تیم های سیار واکسیناسیون در قم شد و گفت: این تیم ها می توانند در مسیرهای پُرتردد و یا حتی برخی ادارات مستقر شوند و خدمات ارائه دهند، ضمن آن که حتی برای تجهیز این تیم ها می توان فعالیت برخی از مراکز ثابت واکسیناسیون را کاهش داد تا بر ظرفیت تیم های سیار واکسیناسیون اضافه شود.

وی در عین حال منوط کردن ارائه برخی خدمات را در ازای تزریق دو دوز واکسن کرونا مهم خواند و گفت: البته روند قانونی شدن این مسئله توسط مراجع ذیربط دنبال خواهد شد، اما در عین حال می توان از پیامک های هشداردهنده در این زمینه هم برای تشویق بیشتر مردم به واکسینه کردن خود و گسترش واکسیناسیون عمومی بهره گرفت.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com