کد خبر ۱۰۳۴۲۸ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۶
استاندار قم اعلام کرد:

پیشنهادهای ستاد استانی مبارزه با کرونا در سطح ملی پیگیری شود

بهرام سرمست امروز و در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی بیان کرد: گزارش های مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در جلسه امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا بیانگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی صنوف می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام سرمست امروز و در گفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام اربعین حسینی بیان کرد: گزارش های مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در جلسه امروز ستاد استانی مبارزه با کرونا بیانگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در  برخی صنوف و مشاغل مانند نانوایی ها، گیم نت ها و مطب هاست که البته دستورات لازم در این زمینه و بویژه برای تشدید نظارت ها داده شد.

وی اضافه کرد: تلاش همه دست اندرکاران در استان باید آن باشد که از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی و همانند گذشته در سطح بالایی در بین استان های کشور باشد.

استاندار قم با تأکید بر این که توسعه واکسیناسیون علیه بیماری کرونا همچنان در دستور کار ستاد استانی مبارزه با کروناست یادآور شد: استان قم از چند ماه قبل و از نظر سن واکسیناسیون،  ۱۰ سال نسبت به میانگین کشوری جلوتر بود و اخیرا هم با پیگیری های انجام شده، شرط سنی واکسیناسیون حذف شد و از این رو انتظار داریم که دستگاه های اطلاع رسان و سازمان های فرهنگی استان با تشویق مردم برای واکسیناسیون بویژه با توجه به وجود مراکز متعدد و وجود واکسن به تعداد کافی اقدام کنند.

وی با بیان این که تمام سازمان ها و نهادهای مردمی باید در این جهت فعال شوند ادامه داد: یکی از مهم ترین گروه های هدف در این زمینه، دانش آموزان و افراد مرتبط با آنان مانند والدین، رانندگان سرویس و همچنین کادر آموزشی و اداری مدارس است که مقرر شد تا کارگروهی این مسئله مهم را پیگیری و دنبال کند.

سرمست با تصریح بر این که باید زمینه واکسیناسیون گسترده برای شروع آموزش حضوری و در جهت آسایش خاطر خانواده ها فراهم شود اذعان کرد: امر بر این است که واکسیناسیون به صورت گسترده دنبال شود.

وی همچنین از شورای اطلاع رسانی استان خواست تا در زمینه افزایش شیوه های اقناعی واکسیناسیون فعال باشد.

استاندار قم در پایان سخنان خود خواستار إحصاء سیاست های تشویقی و همچنین سیاست های بازدارنده در موضوع واکسیناسیون در ستاد استانی مبارزه با کرونا شد و اظهار کرد: این سیاست ها می تواند تا رسیدن به نتیجه نهایی در ستاد ملی مبارزه به کرونا پیگیری شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com