کد خبر ۱۰۳۴۲۹ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۹
رئیس جهاد دانشگاهی قم مطرح کرد؛

حمایت وتوانمندسازی مهاجران افغانستانی توسط جهاددانشگاهی قم

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: جهاد دانشگاهی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، افراد جویای کار و زنان سرپرست خانوار افغانستانی در قم برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری مهر، کازوتوشی آیکاوا در جلسه‌ای با رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم و معاونان این نهاد؛ جهاد دانشگاهی را نهاد علمی گسترده‌ای توصیف کرد که نمونه ساختاری آن در ژاپن وجود ندارد و افزود: با توجه به اتفاقات افغانستان و وضعیت معیشتی مهاجران افغانستانی ژاپن حاضر است از این افراد حمایت کند.

سفیر ژاپن در ایران حمایت و توانمندسازی اتباع افغانستانی را زمینه همکاری مناسبی با جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی خدمات خوبی در قم انجام داده است و همکاری با جهاد دانشگاهی برای حمایت از اتباع افغانستان می‌تواند مؤثر باشد.

محمد حیدری نیز در این جلسه ضمن تشریح ساختار، گستردگی و فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی، آمادگی جهاد دانشگاهی کشور و قم را برای همکاری‌های علمی بین ایران و ژاپن اعلام کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم شرحی از اقدامات مرکز تسهیلگری جهاد دانشگاهی در حمایت و توانمند سازی مهاجران افغانستانی ارائه کرد و افزود: جهاد دانشگاهی کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه کودکان، افراد جویای کار و زنان سرپرست خانوار افغانستانی در قم برگزار می‌کند.

وی افزود: تلاش داریم ضمن کاهش آسیب‌های اجتماعی گریبانگیر این افراد وضعیت معیشتی‌شان را با ارائه آموزش‌های کاربردی بهبود ببخشیم، چرا که این افراد بخشی از جامعه شهروندان قم را تشکیل می‌دهند و رفع آسیب‌های اجتماعی مربوط به ایشان در ارتقا کیفیت زندگی شهروندان ایرانی تأثیر مستقیم دارد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com