کد خبر ۱۰۳۴۳۱ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳
در مراسم دیشب شب‌های پرستاره؛

حاج حسین یکتا: رزمندگان باید جوانان را با 8 سال دفاع مقدس آشنا کنند

روایتگر دفاع مقدس گفت: رزمندگان عزیز باید از 8 سال دفاع مقدس صحبت کنند تا نسل جوان با آن شرایط و دوران سخت به‌خوبی آشنا شوند، باید از عملیات کربلای 5 و سرمای عملیات والفجر8 و بدن بسیجیانی که از سرما یخ‌زده بودند گفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از تسنیم، حاج حسین یکتا شامگاه چهارشنبه در مراسم "شب‌های پرستاره" که در گلزار شهدا برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ثمره خون شهدایی است که در این مسیر جان خود را فدا کردند و از حق کوتاه نیامدند.

وی بابیان اینکه شهر قم در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش مهمی دارد،افزود: برخی از پاسداران و محافظان امام راحل از این شهر بودند، هنگامی‌که جنگ شد رزمندگان قمی تیپ 17 علی بن ابیطالب را تشکیل دادند و پای جنگ رفتند و حماسه‌های زیادی خلق کردند.

روایتگر دفاع مقدس بیان کرد: رزمندگان عزیز باید از 8 سال دفاع مقدس صحبت کنند تا نسل جوان با آن شرایط و دوران سخت به‌خوبی آشنا شوند، باید از عملیات کربلای 5 و سرمای عملیات والفجر8 و بدن بسیجیانی که از سرما یخ‌زده بودند گفته شود.

مسئول قرارگاه امام رضایی‌ها تصریح کرد: امشب در این مکان مهمان شهید زین‌الدین هستیم که هنگامی‌که با رتبه تک‌رقمی قرار بود برای ادامه تحصیل به فرانسه برود یک اهل‌دلی به وی گفت که امام خمینی گفته باید بمانی، شهید مهدی زین‌الدین از سفر منصرف و ساک و تعلقش را زمین گذاشت  و  کار جهادی انجام داد تا غصه محرومین را برطرف کند و سپس به جبهه‌های حق علیه باطل رفت.

حاج حسین یکتا ادامه داد: از شهید زین‌الدین سؤال شد دوست داری چگونه به شهادت برسی گفت همان‌گونه که خدادوست دارد، فرمانده ای شهید زین‌الدین را در عالم رؤیا دید و گفت کجا هستی که پاسخ داد ما در جمع شما هستیم و گفت که در اینجا مقام سیادت به من داده‌اند.

وی گفت: شهید زین‌الدین، شهید صادقی، شهید جنابان، شهید دل آذر،  شهید کلهری و بسیاری از فرماندهان و شهدای گران‌قدری در گلزار شهدا هستند که باید همواره به یاد این عزیزان باشیم، سپهبد قرنی اولین شهید ترور به دست گروهک فرقان در قم دفن است و باید از شهدای ارتشی یاد کنیم که در این مکان دفن هستند گلزار شهدای قم گلزار بین‌المللی است، شهید کمال کورسل از کشور فرانسه در این مکان دفن است که با دعای کمیل شیعه شد و در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسید. 

روایتگر دفاع مقدس خاطرنشان کرد: باید از مادران شهید فاطمی یاد کنیم که گفت هنگامی‌که ساواک به منزلم ریخت مشاهده کردم که استخوان فرزندانم لای درودیوار خورد شد و اعلامیه ارتحال فرزندم را در روزنامه مشاهده کردم، پس از شهادت فرزند دومش همسرش سکته و فوت کرد، نسل جوان باید با مادر شهید کار کوب زاده آشنا شوند که 3 فرزندش به شهادت رسیدند و همچنان یکی از فرزندانش مفقودالاثر است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com