کد خبر ۱۰۳۴۵۵ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۳
استاندار قم مطرح کرد؛

ضرورت جبران عقب ماندگی ۳ ساله بخش گردشگری قم از کرونا

استاندار قم با اشاره به لزوم جبران عقب ماندگی ۳ ساله بخش گردشگری از کرونا، گفت:قم در زمینه سرانه فضاهای آموزشی از دیگر استان‌های کشور عقب تر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام سرمست پیش از ظهر یکشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قم که در محل سالن کرامت استانداری با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به عقب ماندگی قم در زمینه سرانه‌های آموزشی گفت: قم در زمینه سرانه‌های آموزشی از دیگر استان‌های کشور عقب تر است و از این عقب ماندگی تاریخی رنج می‌برد.

وی افزود: نمایندگان ما رایزنی کنند تا از اعتبارت ملی برای افزایش سرانه آموزشی استفاده کنیم استان دارای بیشترین دانش آموز اتباع خارجی است تحصیل ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در مدارس قم می‌تواند به عنوان سندی برای جذب اعتبارت ملی در این زمینه باشد.

به گفته سرمست؛ مقام معظم رهبری همیشه بر تحصیل رایگان دانش آموزان اتباع تاکید دارند و قم با توجه به این ۱۴ درصد دانش آموزان آن اتباع هستند و رایگان هم خدمات می‌گیرند باید از اعتبارات ملی برای افزایش سرانه‌های آموزشی خود استفاده کند.

این مسئول ادامه داد: در زمینه کمبود زمین زمین‌هایی که باید از سوی شهرداری و راه و شهرسازی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد اقدام مطلوبی انجام نشده که باید معاونت عمرانی پیگیری نمایند.

استاندار قم با اشاره به تاکید نمایند مردم قم در استان مبنی بر فعال شدن بخش گردشگری قم تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد اقتصاد ما خدماتی و گردشگری است قم در بهترین و عالی‌ترین زمان بهره‌گیری از بخش خدمات و گردشگری بحران کرونا به اقتصاد آن آسیب زد و برای احیای این بخش باید ظرفیت گردشگری و در کنار آن ظرفیت‌های دیگر قم احیا و آن استفاده کرد.

سرمست تاکید کرد؛ معاون امور اقتصادی کارگروه گردشگری و سرمایه گذاری را فعال کنند انتظار داریم مدیرکل میراث فرهنگی استان عقب ماندگی ۳ سال گذشته را جبران کنند و تابع شرایط و بحران کرونا نباشیم در بحث گردشگری برنامه جامعی داشته باشید برای فعال کردن بخش‌های مختلف گردشگری و آسیب جبرانی در نظر بگیریم.

وی افزود: ظرفیت‌های ما دریاچه نمک است مطالعات ان تکمیل و استفاده از کشورهای همسایگان در زمینه صنعت و اتصال شهرک‌های صنعتی به شبکه ریلی کشور هم مزیت خوبی است معاونت امور اقتصادی باید به این نکات توجه کنند و بسته پیشنهادی آماده کنند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com