کد خبر ۱۰۳۴۶۲ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
مدیر کل اداره میراث فرهنگی استان قم مطرح کرد؛

جذب یک هزار میلیارد ریال سرمایه در بخش گردشگری طی ۶ ماه اول سال

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری و با توجه به بحران کرونا یک هزار میلیارد ریال سرمایه جذب بخش گردشگری استان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا ارجمندی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد گفت: در ارتباط با گردشگری همان طور که می‌دانید بخش گردشگری بیشترین ضرر را از کرونا در جهان داشت و این ویروس بخش گردشگری قم را نیز زمین گیر کرد.

به گفته این مسئول؛ در زمینه واکسن هم با توجه به رایزنی آقای امیرآبادی برای دست‌اندرکاران مجتمع‌های گردشگری انجام شد و امید است با سرعت بیشتری این روند ادامه یابد خیلی از تأسیسات گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعال باشند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: تأسیسات تفریحی می‌توانند در شرایط بحران کرونا فعال باشند ولی یا اجازه فعالیت ندارند یا محدود هستند ما جلساتی با بخش خصوصی داشتیم که اگر حمایت کنیم در محدودیت کرونایی گردشگری هم فعال می‌شود در دنیا مراکز گردشگری تعطیل نشده بلکه با رعایت پروتکل‌ها می‌توان از آنها بهره مند شد.

وی همچنین تصریح کرد: عمومی شدن واکسیناسیون چشم‌انداز خوبی را برای گردشگری فراهم خواهد کرد.

ارجمندی در پایان گفت: در ۶ ماهه نخست سال و با توجه به بحران کرونا یک هزار میلیارد ریال سرمایه جذب بخش گردشگری استان شده است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com