کد خبر ۱۰۳۴۶۴ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۸

تحصیل ۳۰ هزار تبعه خارجی در استان قم

بهرام سرمست که امروز در نشست ستاد برنامه ریزی و توسعه استان سخن می گفت با بیان این که ۶۳ درصد اقتصاد استان قم مربوط به بخش خدمات است خاطر نشان کرد: استان قم طولانی ترین زمان درگیری را با بیماری کرونا داشته و از این رو بیشترین آسیب ها به این استان وارد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام سرمست که امروز در نشست ستاد برنامه ریزی و توسعه استان سخن می گفت با بیان این که ۶۳ درصد اقتصاد استان قم مربوط به بخش خدمات است خاطر نشان کرد: استان قم طولانی ترین زمان درگیری را با بیماری کرونا داشته و از این رو بیشترین آسیب ها به این استان وارد شده است.

وی ادامه داد: البته برای رفع این آسیب ها می توان طرح ها و برنامه های مختلفی را اجرایی کرد که برنامه های مربوط به عرصه گردشگری و همچنین استفاده از ظرفیت پیمان های منطقه ای برای جذب سرمایه گذاری خارجی از آن جمله است.

استاندار قم در عین حال از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست با فعال سازی کارگروه های گردشگری و سرمایه گذاری، اقدام به تهیه یک بسته پیشنهادی با همکاری همه دستگاه های ذیربط کند.

وی سپس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان را خطاب قرار داد و گفت: انتظار است تا عقب افتادگی های قبلی قم در این عرصه بویژه با ارائه برنامه برای فعال سازی اماکن و مناطق گردشگری استان جبران شود.

سرمست افزود: در این زمینه نباید تابع شرایط بود و باید تلاش کرد تا ضمن توجه به شرایط و محدودیت های موجود، تدبیری برای حل مشکلات ارائه شود.

وی همچنین عرصه معدن را از دیگر ظرفیت های توسعه استان معرفی و اضافه کرد: خوشبختانه مطالعات مربوط به دریاچه نمک به عنوان یکی دیگر از ظرفیت های توسعه قم کامل شده و می توان از این ظرفیت برای ارتباط با همسایگان و جذب سرمایه گذاری های خارجی بهره بُرد.

استاندار قم همچنین به ظرفیت شهرک های صنعتی برای توسعه استان توجه داد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بویژه با توجه به اجرایی شدن اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن، ظرفیت دیگری برای توسعه و پیشرفت استان است.

وی در ادامه به موضوع نوسازی و تجهیز مدارس اشاره کرد و با تقدیر از مشارکت خیرین در این اقدام خداپسندانه یادآور شد: باید دانست که استان قم در زمینه فضاهای آموزشی از یک عقب ماندگی رنج می برد و در مقام مقایسه در سطح کشوری نیز با استانداردها فاصله دارد.

سرمست سپس به موضوع تحصیل حداقل ۳۰ هزار تبعه خارجی در استان پرداخت و گفت: این امر با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب برای آموزش رایگان اتباع خارجی، مستمسکی برای استان در ارائه طرح توجیهی برای جذب اعتبارات ملی جهت نوسازی و تجهیز مدارس است.

وی افزود: بر این اساس، تردیدی نیست که اعتبارات قم در این زمینه باید به شکل ویژه دیده شود.

استاندار قم در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی خود را موظف کرد تا هماهنگی های لازم را زمینه رفع کمبود زمین برای توسعه مدارس قم در دستور کار قرار دهد.

وی در توضیح بیشتر این مسئله اضافه کرد: البته جلساتی در این زمینه با حضور نمایندگان راه و شهرسازی و شهرداری برگزار  شده که متأسفانه به نتیجه نرسیده و از این رو لازم است تا تدابیری برای اجرایی شدن مصوبات قبلی اندیشیده شود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com