کد خبر ۱۰۳۴۶۶ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۳

بازگشایی استخرها و سالن‌های ورزشی قم بعد از 2 ماه تعطیلی

بعد از تعطیلی‌هایی که ورزش قم از نیمه دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه به دلیل شرایط حادّ کرونا تجربه کرد، یک بار دیگر اماکن ورزشی خصوصی و دولتی در استان قم به دلیل وضعیت قرمز کرونا از دهه سوم تیر ۱۴۰۰ تعطیل شد تا این قشر از جامعه به شدت از کووید ۱۹ متضرر شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)  به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از تعطیلی‌هایی که ورزش قم از نیمه دوم فروردین تا پایان اردیبهشت ماه به دلیل شرایط حادّ کرونا تجربه کرد، یک بار دیگر اماکن ورزشی خصوصی و دولتی در استان قم به دلیل وضعیت قرمز کرونا از دهه سوم تیر ۱۴۰۰ تعطیل شد تا این قشر از جامعه به شدت از کووید ۱۹ متضرر شوند.

صدور مجوز فعالیت رشته‌های جزو گروه‌بندی ۱ و ۲

اداره کل ورزش و جوانان قم همچنین اعلام کرد رشته‌های جزو گروه‌بندی ۱ و ۲ با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ابلاغیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا پس از تبدیل شدن وضعیت کرونایی استان قم از قرمز به نارنجی امکان فعالیت و خدمات‌‌رسانی به علاقمندان ورزش را دارند.

بر اساس تقسیم‌بندی صورت گرفته از رشته‌ها و فدراسیون‌های ورزشی بر اساس شرایط کرونا، فدراسیون‌های تنیس، تیراندازی (اهداف پروازی)، تیراندازی با کمان، چوگان، دوومیدانی، سوارکاری، قایقرانی، کوهنوردی و صعودهای ورزشی، گلف، موتورسواری و اتومبیلرانی، شنا (استخرهای روباز) و والیبال ساحلی جزو دسته‌بندی گروه یک هستند که امکان انجام تمرینات و مسابقات آنها در فضای باز وجود دارد و رشته‌های غیر برخوردی محسوب می‌شوند.

همچنین رشته‌ها و فدراسیون‌های اسکواش، اسکی، بولینگ و بیلیارد، تنیس روی‌میز، شطرنج، شمشیربازی، بدمینتون، ترای‌اتلون (سه‌گانه)، وزنه‌برداری، بدن‌سازی و پرورش‌اندام، تیراندازی (سالنی)، اسکیت، فوتسال، ورزش‌های روستایی (سالنی)، والیبال (سالنی)، قایقرانی دراگون‌بت، شنا (استخرهای سرپوشیده و پارک‌های آبی)، فوتبال، هاکی چمنی، ژیمناستیک و نجات غریق جزو رشته‌های ورزشی سالنی غیر برخوردی و رشته‌های ورزشی فضای باز نیمه برخوردی در گروه ۲ هستند.

ممنوعیت فعالیت رشته‌های گروه ۳ و ۴

همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان قم به عنوان متولی ورزش با ارسال نامه‌ای به تمام هیات‌های ورزشی فعال در استان قم رسما اعلام کرده با وجود اعلام ستاد ملی مدیریت کرونا و تغییر وضعیت کرونایی استان قم از قرمز به نارنجی، اما همچنان تمام رشته‌های پربرخورد گروه ۳ و ۴ تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند و امکان فعالیت ندارند.

در گروه ۳  رشته‌ها و فدراسیون‌های بسکتبال، هندبال، بوکس، ووشو، بیماری‌های خاص، ورزش‌های زورخانه‌ای، تکواندو، جودو، کاراته، ورزش‌های رزمی سالنی، کشتی، کونگ‌فو و هنرهای رزمی سالنی، هاکی سالنی و کبدی به عنوان رشته‌های ورزشی سالنی برخوردی و نیمه برخوردی و رشته‌های ورزشی فضای باز و برخوردی جای دارند.

گروه ۴ به عنوان رشته‌ها و فدراسیون‌های ویژه شامل انجمن‌های ورزشی، ورزش‌های همگانی، جانبازان و معلولین، ناشنوایان و نابینایان است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com