کد خبر ۱۰۳۴۶۹ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۷

تسهیل گری و کاهش مراجعات مردم با توسعه دولت الکترونیک

بهرام سرمست که امروز در نشست راهبردی توسعه مدیریت و جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن توسعه دولت الکترونیک بیان کرد: امروزه گردش دانش و اطلاعات به صورت لحظه ای و با تعبیر انفجار اطلاعات صورت می گیرد و از این رو، چاره ای جز حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، بهرام سرمست که امروز در نشست راهبردی توسعه مدیریت و جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن توسعه دولت الکترونیک بیان کرد: امروزه گردش دانش و اطلاعات به صورت لحظه ای و با تعبیر انفجار اطلاعات صورت می گیرد و از این رو، چاره ای جز حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک نیست.

وی افزود: تردیدی نیست که امروزه توسعه دولت الکترونیک یکی از مهم ترین شاخص های توسعه یافتگی تلقی می شود و بر این اساس لازم است تا این موضوع به عنوان یک مسئله اولویت دار در دستور کار باشد.

استاندار قم با بیان این که همه دستگاه های دولتی و اجرایی باید حداکثر تلاش خود را برای پاسخگویی به نیازهای مردم با کمترین مراجعه حضوری در نظر داشته باشند افزود: این موضوع به عنوان یک ملاک هنجاری باید در صدر توجه همه دستگاه ها و نهادها باشد.

وی اضافه کرد: البته شیوع کرونا عملا سبب توسعه دولت الکترونیک شد، اما باید گفت در شرایط پساکرونا هم بی تأثیر از این فرآیند نخواهیم بود.

سرمست توسعه دولت الکترونیک را دارای فواید و نتایجی مانند پاسخگویی به نیازها، بهبود فضای کسب و کار، کمک به استقرار نظام سلامت و مدیریت تحریم دانست و گفت: هدفگذاری در دولت این بوده و هست که توسعه دولت الکترونیک به صورت حداکثری محقق شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در ماه های اخیر همه دستگاه های اجرایی موظف بودند تا حداقل سه خدمت پُرمراجعه خود را به شیوه الکترونیک ارائه و گزارش هایی درباره این روند بیان کنند.

استاندار قم سپس یادآور شد: خوشبختانه گزارش ها نشان می دهد توفیقات خوبی در این زمینه و در استان قم به دست آمده است.

وی اظهار کرد: بدیهی است که هدفگذاری دستگاه ها باید به سمت  توسعه دولت الکترونیک و برای تسهیل گری و کم کردن از بار مراجعات مردمی تداوم داشته باشد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com