کد خبر ۱۰۳۶۳۲ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵
بلایی که گریبان مردم سلفچگان را رها نمی‌کند/

کوچ دسته جمعی اهالی سلفچگان! +تصاویر

آلودگی ایجاد شده در شهرک صنعتی سلفچگان تنفس را برای ساکنان این منطقه سخت کرده و مسئولان اهمیتی به این مسئله نمی دهند و گویا تنها راه چاره و نجات اهالی این منطقه کوچ دسته جمعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مدتهاست که بحث آلودگی صنایع مستقر در شهرک صنعتی سلفچگان باعث گلایه اهالی ساکن در منطقه و همچنین فعالان محیط زیست استان قم شده است این مسئله بارها به گوش مسئولان نیز رسیده است اما تا کنون کوچکترین قدمی برای رفع این مشکل برداشته نشده است.

اخیراً هم برخی از این کارخانه ها پلمب شده اند اما به گفته فعالان محیط زیست این پلمب صوری بوده و بعد از مدتی بسیار کوتاه این کارخانه های آلاینده به کار خود ادامه می‌دهند.

و یا این کارخانه های آلاینده شب ها چراغ های اطراف کارخانه را خاموش می کنند تا دود ناشی از صنایع آلاینده کمتر مشخص باشد.

با توجه به آنچه فعالان محیط زیست بیان می کنند این آلاینده ها یک فاجعه زیست محیطی بسیار بزرگ برای قم محسوب می شوند و علت سکوت و عدم انجام یک مدیریت درست از سوی مسئولان این استان نیز علامت سوال بزرگی است که پاسخی به آن داده نشده است.

اهالی ساکن در سلفچگان  متأسفانه در این شرایط بسیار بد سکونت دارند و با توجه به اینکه هیچ راهکار و هیچ پاسخی به آلودگی های به وجود آمده توسط صنایع مستقر در شهرک صنعتی سلفچگان داده نشده گویا بهترین راه مهاجرت و کوچ دسته جمعی مردم سلفچگان است!

به گفته فعالان محیط زیست اعمال نظرهای غیر تخصصی و دستیابی به منافع کوتاه مدت شخصی مدیران استانی بخصوص در استانداری‌ها این وضعیت را به وجود آورده است.

برخی نیز معتقد هستند محیط زیست استان قم نتوانسته به وظیفه ذاتی خود در این زمینه عمل کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com