کد خبر ۱۰۳۸۱۰ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۵

آخرین وضعیت ساخت بیمارستان الهادی قم

بهشتی گفت: تکمیل بنای بیمارستان الهادی قم نیازمند بودجه ۶۰ میلیارد تومانی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن بهشتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در نشست بررسی وضعیت بیمارستان الهادی با بیان این که این مجموعه در ۲۰ سالی که از شروع ساختش گذشته، به لحاظ عمرانی تنها ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: تکمیل ساختمان این بیمارستان با ۹ هزار متر مربع زمین و ۱۳ هزار متر مربع زیربنا به بودجه ۶۰ میلیارد تومانی و حدود یک سال و نیم زمان نیاز دارد.

او با اشاره به استحکام بنای این مرکز درمانی نیمه کاره گفت: با وجود گذشت بیش از ۲۰ سال از توقف در ساخت این طرح، سازه همچنان مقاوم است و مشکل چندانی برای آن ایجاد نشده است.

او با بیان این که احتمالاً مجموعه درمانی الهادی به صورت درمانگاه عمومی به مردم خدمت رسانی کند، گفت: استانداری و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود برای اختصاص بودجه ملی و عمرانی به این طرح در سال آینده تلاش می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به حضور سه هزار و ۷۵۰ بیمار خاص از جمله مبتلایان به ام اس، هموفیلی در استان افزود: با توجه به این که مرکزی تجمیعی برای این بیماران در سطح شهر وجود ندارد مجموعه درمانی الهادی می‌تواند در این زمینه نیز خدمات خوبی به بیماران ارائه کند.

او با اشاره به این که تکمیل ساخت و ساز مجموعه درمانی الهادی به بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: تجهیزات لازم برای این مجموعه نیز پس از تعیین نوع کاربری باید تهیه شود.

استفاده از ظرفیت خیران سلامت برای تکمیل بیمارستان الهادی قم 

بهرام سرمست، استاندار قم نیز در این جلسه بر استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های موجود استان برای بالا بردن سرانه بیمارستانی قم تاکید کرد و گفت: در طول بیش از یک سال و نیم گذشته و هم زمان با شروع کرونا تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها به دنبال افزایش ظرفیت‌های بیمارستانی و همچنین تکمیل طرح‌های نیمه تمام درمانی بوده اند.

او با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان‌های امیرالمومنین (ع) و مادر در یک سال گذشته افزود: بیمارستان الهادی یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های معطل مانده درمانی استان است و برای تکمیل آن می‌توان از ظرفیت خیران حوزه سلامت نیز استفاده کرد.

استاندار قم با بیان این که راه اندازی مجموعه درمانی الهادی به عنوان درمانگاه عمومی می‌تواند به روند بهره‌برداری از این مجموعه سرعت ببخشد، گفت: امیدواریم با همکاری نمایندگان مجلس در اختصاص بودجه به این مجموعه و همراهی خیران نیک اندیش استان هر چه سریعتر شاهد از سرگیری عملیات عمرانی مجموعه درمانی الهادی باشیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com