کد خبر ۱۰۳۸۱۲ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹

قطع درختان در قم ممنوع

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم گفت:قطع درختان باید با گرفتن مجوز از نهاد‌های قانونی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات سازمان پارک‌ها برای ساماندهی باغ‌های سطح شهر اظهار کرد: طی سال‌های اخیر با توجه به کمبود سرانه‌های فضای سبز و اقدامات ویژه سازمان برای توسعه فضای سبز تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری باغ‌ها صورت گرفته است.

او با تاکید بر نظارت مستمر بر وضعیت باغ‌های سطح شهر و تلاش برای تملک آن‌ها ادامه داد به مرور در حال تملک باغ‌ها برای تبدیل به بوستان شهری هستیم، اما این اقدام با توجه به محدودیت اعتبار‌ها در حد کامل صورت نگرفته است.

مدیرعامل پارک‌های قم با بیان این که هیچ نهاد یا شخصی حق قطع درختان شهر را ندارد، گفت: درختان سرمایه شهر هستند و قطع آن‌ها باید با گرفتن مجوز از نهاد‌های قانونی باشد.

او با بیان این که مستند به تبصره یک ماده چهار قانون حفظ و گسترش فضای سبز تفکیک اراضی مشجر و باغ‌ها فقط بر اساس ضوابط ماده یک این قانون و با رعایت سایر مقررات شهرسازی و درج عنوان باغ در اسناد صادره مجاز است، تصریح کرد: قطع درخت در هر محل با هر مساحت بدون کسب اجازه و طبق مقررات این قانون ممنوع است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com