کد خبر ۱۰۳۸۲۳ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۷
استاندار قم خبر داد؛

جذب ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اتباع خارجی در قم

استاندار قم با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای اعطای اقامت به اتباع خارجی که سرمایه‌گذاری موثری دارند؛ از جذب ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری اتباع خارجی در قم خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، بهرام سرمست ظهر سه شنبه در حاشیه نشست اعطای اقامت ویژه به فعالان اقتصادی مؤثر اتباع خارجی گفت: در راستای توسعه سرمایه گذاری در استان قم تصمیماتی اتخاذ شده است که علاوه بر سرمایه گذاران؛ داخلی سرمایه‌گذاران خارجی نیز که طرح‌های مؤثری دارند بتوانند فعالیت اقتصادی داشته باشند.

استاندار قم تصریح کرد: طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی تصمیم گیری‌هایی صورت گرفت که بتوان با اعطای اقامت طولانی مدت به اتباع خارجی که سرمایه‌گذاری مؤثری دارند، زمینه جذب سرمایه گذار خارجی و افزایش رونق تولید فراهم شود و از حقوق و مزایای آن بهره مند شوند.

وی افزود در استان قم تاکنون ۲۹ فعال مؤثر شناسایی و جذب شده‌اند و خوشبختانه این اتباع حدود ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش صنعت و تولید قم سرمایه گذاری کرده‌اند.

سرمست با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری ها بیشتر در بخش‌های بازرگانی، تجاری، تولید کفش و دمپایی، دامداری و کشاورزی بوده است گفت: این سرمایه گذاران از کشورهای افغانستان عراق پاکستان و هند هستند که به آنها دفترچه اقامت ۳ تا ۵ ساله اعطا شده است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com