کد خبر ۱۰۳۸۳۱ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۱
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد؛

نخستین نشست اساتید دانشگاههای کشور با محور مهدویت در مسجد جمکران

معاون امور فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برنامه های سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)؛ از برگزاری نخستین نشست مهدویت ویژه اساتید دانشگاههای کشور در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی ظهر سه شنبه به مناسبت فرارسیدن ۹ ربیع‌الاول و آغاز امامت امام زمان (عج) در نشست خبری برای تبیین برنامه‌های این روز با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات این مسجد برگزار شد عنوان کرد: نشستی با حضور اساتید دانشگاه‌های کشور و دانشگاه با عنوان دانشگاه تمدن ساز در زمینه مهدویت با همکاری تولیت مسجد مقدس جمکران و هم چنین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و در شبستان بزرگ این مسجد برگزار شود.

وی افزود: برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول مسجد جمکران از امروز سه شنبه تا شام شنبه برگزار می‌شود از ۹ ربیع‌الاول سال ۱۳۹۸ کمپینی از سوی مسجد جمکران راه اندازی شد و در طول این مدت کمپین همدلی برای ظهور هم رقم خورده که اتفاق بسیار خوبی بود.

این مسئول عنوان کرد: برنامه‌های ۹ ربیع‌الاول مسجد جمکران از امروز سه شنبه تا شام شنبه برگزار خواهد شد و در این ایام، شهادت امام حسن عسکری (ع) تا سالروز امامت امام زمان (عج) را خواهیم داشت و تا عصر جمعه برنامه عزاداری و از شام جمعه برنامه عید امامت خواهد بود.

وی دیگر برنامه‌های این روز را برگزاری جشنواره حضرت مهدی (عج) با مشارکت کودکان، اختتامیه سوگواره تکیه بهشتی، جشنواره دوست خوب من، دومین دوره جشنواره بازی و همدلی، همایش آرامش و سلامت ویژه خانواده‌های خادمین و مجاوران مسجد جمکران، همایش نرجسانه با حضور بانوان فعال در عرصه مهدویت، کارگاه‌های مختلف آموزشی با محوریت معارف مهدوی، جشنواره مهدویت با حضور ایده‌های مهدوی، انجام تمهید برای کارکنان بخش‌های مختلف جهت تجدید عهد با امام زمان (عج) و غیره از برنامه‌های ویژه این ایام عنوان کرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به پیگیری تشکیل کارگروه مهدویت در ذیل برنامه‌های شورای فرهنگ عمومی استان قم اشاره و گفت: توسعه ارتباطات فرهنگی و تشکیل کارگروه مهدویت ذیل شورای فرهنگ عمومی استان قم از دیگر کارها بود و ما در پی این هستیم در تمامی استان‌ها کارگروه مهدویت ذیل شوراهای عمومی شکل بگیرد؛ چرا که این حوزه نیازمند کارهای بسیار زیادی است و هم زمان با ۹ ربیع‌الاول قرار است این امر با رایزنی با رئیس جمهور و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور پیگیری شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت قرارگاه همدلی برای ظهور بیان کرد: یکی از نقاط مفقود در مسیر ظهور و مهدویت همدلی بین مسلمانان است و به همین دلیل محور امور همدلی است؛ مفهوم خدمت باید این گونه توسعه پیدا کند که هر کسی بتواند در محل زندگی خود و بدون مراجعه به مسجد جمکران برای امام زمان (عج) قدم بردارد در این راستا یکی از کمیته‌های قرارگاه مذکور کمیته محرومیت زدایی بود که از بخش‌های فرهنگی تا حوزه‌های معیشتی خدمات ارائه می‌کرد.

حسین آبادی به تغییر برنامه‌های فرهنگی مسجد مقدس جمکران با توجه به بحران کرونا هم اشاره ایی کرده و افزود: مناسبت‌های نیمه شعبان، فاطمیه و غیره قبل از کرونا توسعه بالایی پیدا کرده بود؛ توسعه مناسک عبادی مسجد هم از دیگر فعالیت‌های فرهنگی بود که از این رویداد مهم اتفاق خوبی که رخ داده شکل‌گیری قرارگاه هم دلی برای ظهور است و محور برنامه‌های مسجد جمکران، همدلی برای ظهور بوده و همه ما در هر صنف و ریشه‌ای که هستیم می‌توانیم خادم حضرت بقیه الله (عج) باشیم و در این راستا با گره گشایی از دیگران می‌توانیم ظهور را نزدیک کنیم.

وی بیان کرد: صبح نهم ربیع‌الاول برنامه صبحگاه مشترک که هر ساله برگزار می‌شد، در سال جاری به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و به جای آن آئین خطبه خوانی خادمین و تعویض پرچم را در دستور کار خواهیم داشت.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه دیگر ادیان الهی امام زمان (عج) را منجی دانسته و برای ارتباط با دیگر ادیان و تفهیم مفاهیم ظهور آیا ارتباطی با دیگر ادیان دارید گفت: در زمینه اینکه امام عصر به عنوان منجی در دیگر ادیان شناخته می‌شوند ما برای ارتباط با ادیان دیگر هم زمان با ولادت حضرت مسیح به دیدار با خانواده‌های شهدای مسیحی رفتیم مهدویت نقطه ارتباط بین ادیان الهی است از اسقف‌های مسیح برای بازدید از مسجد مقدس جمکران دعوت کردیم.

حسین آبادی افزود: در افق و چشم‌انداز آینده قرار است ستاد بین‌الملل در حوزه مهدویت تشکیل دهیم با بزرگانی از جمع جهانی اهل بیت و فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هم چنین جامعه المصطفی چندین جلسه تشکیل دادیم و قرار است سند مهدویت در حوزه بین‌الملل در دستور کار قرار گیرد.

وی هم چنین بیان کرد: قرار است شبکه بین‌المللی مساجد جهان اسلام هم در دستور کار ما قرار گیرد و برای این امر تلاش و پیگیری خواهیم کرد.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com