کد خبر ۱۰۳۸۶۰ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۰
استاندار قم تاکید کرد؛

ضرورت تشدید نظارت ها و تسریع واکسیناسیون در استان قم

استاندار قم با بیان اینکه تشدید نظارت ها و تسریع واکسیناسیون در استان قم ضروری است، گفت: امیدواریم با رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم، شاهد موج های بعدی نباشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام سرمست پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا در استانداری قم با بیان اینکه از موج پنجم شیوع کرونا در استان عبور کرده و باید نظارت‌ها به طور جدی در برابر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود، گفت: واکسیناسیون دانش آموزان در اولویت ستاد ملی است و این امر باید در استان نیز تسریع یابد تا گرفتار موج بعدی نشویم.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید بدون اجبار خانواده‌ها را توجیه کرد که واکسیناسیون در این شرایط بهترین راهکار برای مقابله با تعداد مبتلایان و میزان مرگ و میرهای کرونایی در استان است، افزود: وقفه در نظام آموزشی جبران نا پذیر است و باید به سرعت آموزش‌های حضوری در مدارس شروع شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان بر این است که در آبان ماه دانش آموزان مقاطع متوسطه به صورت حضوری در کلاس‌ها حضور پیدا کنند، ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه‌ها و مدارس از ۱۵ آبان و هفته اول آذر به نوعی بازگشایی حضوری خواهند داشت.

سرمست با بیان اینکه در جلسات گذشته بارها تاکید شده که شرط حضوری بودن مدارس و دانشگاه‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون است، گفت: پوشش حداکثری واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان ضروری و آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها باید تمهیدات لازم را برای آموزش‌های حضوری داشته باشند.

وی با بیان نقش مهم اقناع افکار عمومی برای تسریع در واکسیناسیون و لزوم اطمینان خانواده‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس افزود: واکسن هراسی در تمام دنیا وجود دارد ولی باید در چارچوب‌های علمی ضرورت و وجوب واکسیناسیون را برای اقشار مختلف مردم تبیین نمائیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه باید از سیاست‌های ایجابی و تشویقی برای حفظ سلامتی مردم استفاده کنیم و به طور حتم مردم هوشیاری، آگاهی و بلوغ کافی را پیدا کرده‌اند و درصد کمی متأثر از موضوع واکسن هراسی هستند، ادامه داد: خوابگاه‌ها و سلف‌سرویس‌ها در دانشگاه‌ها بحث مهمی است که دانشگاه‌ها باید مقدمات آن را آماده و مسئولان دانشگاه‌ها نیز باید توجه جدی به واکسیناسیون حداکثری داشته باشند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com