کد خبر ۱۰۳۸۷۸ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۸
آیت الله سعیدی:

میدان ورزش یک میدان بزرگ فرهنگی است

آیت الله سعیدی با بیان این که میدان ورزش یک میدان بزرگ فرهنگی است، گفت: ورزشکاران باید بدانند که هدف نهایی از ورزش فقط قهرمانی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که در حرم مطهر انجام شد، گفت: برخی خال کوبی ها، آرایش‌های موی سر، رفتار و حرکات و غیره که امروز در بین ورزشکاران مشاهده می‌شود اثر تبلیغات فرهنگی تمدن غرب در بین آنها است و مسؤولان فرهنگی و ورزشی ما نیز باید نسبت به بروز بیرونی فرهنگ و ارزش‌های دینی در بین ورزشکاران برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه قم افزود: حضور، رفتار و شعارهای تماشاگران در ورزشگاه‌ها در ایران با متفاوت از برخی کشورها باشد و اصول اخلاقی و حرفه‌ای باید به صورت کامل رعایت شود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: میدان ورزش یک میدان بزرگ فرهنگی است و ورزشکاران باید بدانند که هدف نهایی از ورزش فقط قهرمانی نیست.

وی بیان کرد: فلسفه ورزش در اسلام با تعریفی که دیگران از آن کرده‌اند متفاوت است؛ ورزش در اسلام تقویت روح برای عبودیت خداوند متعال است.

امام جمعه قم یادآور شد: باید جلوه بیرونی ورزش که عبودیت و بندگی خداوند متعال است بدون ترس از خرده‌گیری بدخواهان را رویدادهای بین‌المللی نشان بدهیم.

سعیدی گفت: تمدن غرب ورزش را سیاسی کرده و برخی اقداماتی در قالب ورزش انجام می‌دهد که قابل بیان نیست در حالی که نگاه به ورزش در اسلام با چیزی که گاهی مشاهده می‌شود تفاوت دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه دشمنان از عقاید خود با قدرت دفاع می‌کنند و هراسی از اظهار باورهای خود ندارند، افزود: احکام دینی در ورزش ایران نباید مخدوش شود.

وی همچنین یادآور شد:،دولت سیزدهم آمده تا دولت متفاوتی باشد و اموری که احساس می‌کند به سود مردم است را اجرایی کند.

امام جمعه قم با اشاره به اهدای دکترای افتخاری به رئیس جمهوری در سفر اخیر به تاجیکستان، گفت: رئیس جمهوری ضمن قبول لباس مرسوم آن کشور که امر پسندیده‌ای بود تاکید کرد که طلبه است و به طلبه بودن نیز افتخار می‌کند که بسیار قابل تحسین بود.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: محمد صلاح بازیکن مصری تیم لیورپول انگلستان وقتی گل می‌زند به سجده می‌رود این یک کار فرهنگی تأثیرگذار در دنیای ورزش که از عقاید وی سرچشمه گرفته است.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com