کد خبر ۱۰۳۸۷۹ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۵

30 هزار دانش‌آموز قمی همیار طبیعت می‌شوند

نشست هم‌اندیشی مسئولان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و اداره‌کل آموزش و پرورش استان به‌منظور افزایش تعاملات دو جانبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، نشست هم‌اندیشی مسئولان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و اداره‌کل آموزش و پرورش استان به‌منظور افزایش تعاملات دو جانبه برگزار شد.

حمید رضا زمانی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در ابتدای این نشست، با تاکید بر اینکه استان قم می‌تواند در زمینه جذب مروج و همیار دانش‌آموزی پیشتاز باشد، عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های مختلف بتوانیم جمعیت همیاران را افزایش دهیم.

همچنین ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: در طرح همیار پلیس 90 هزار دانش‌آموز را در استان قم عضو کردیم و با توجه به ظرفیت منابع طبیعی می‌توانیم در طرح همیاران طبیعت نیز بیش از 30 هزار نفر را پوشش دهیم.

در پایان این نشست، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با تاکید بر نقش و اهمیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور در ترویج فرهنگ منابع طبیعی اظهار کرد: امیدواریم با گسترش آموزش‌ها بتوانیم به شیوه مطلوب از ظرفیت دانش‌آموزان بهره‌مند شویم.

بر اساس مباحث مطرح شده در این نشست، تا یک ماه آینده تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشته می‌شود که از جمله مفاد این تفاهم‌نامه کاشت نهال در اردوگاه‌های آموزش و پرورش، آموزش دانش‌آموزان در اردوهای پرورشی، استفاده از فضای مجازی شاد در راستای فرهنگ‌سازی منابع طبیعی و همچنین افزایش جمعیت همیاران طبیعت از میان دانش‌آموزان خواهد بود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com