کد خبر ۱۰۳۸۹۴ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۵
کشف 193 میلیارد تومان اقلام احتکارشده

47 محتکر کالا در قم بازداشت شدند

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در زمینهٔ احتکار کالا در استان 42 پرونده و 47 متهم دستگیر شدند و 193 میلیارد تومان ارزش اقلام احتکار شده بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار محمود میرفیضی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی موضوع پلیس هوشمند است.

وی افزود: ناجا در چند سال اخیر اقدامات خوبی در زمینهٔ تحولی از جمله جامعه‌محوری پلیس، به‌کار‌گیری فناوری‌های نوین و بازخوانی سهم و نقش اقشار مختلف در ایجاد امنیت است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: اگر امروز اقتدار کشورمان را در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی می‌دانیم به خاطر تلاش و اقداماتی است که نیروهای اطلاعاتی و مسلح با هدایت‌های مقام معظم رهبری انجام می‌دهند.

سردار میر فیضی بابیان اینکه پلیس قم به‌عنوان پلیس پیشرو درزمینهٔ هوشمندسازی اقدامات خوبی انجام داده است، عنوان کرد: روز چهارشنبه با حضور سردار اشتری موضوع گشت هوشمند انجام شد، در ابتدای سال بحث کروکی الکترونیکی مهیا شد و این موضوع در کل کشور دو ماه دیگر انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: تحقق شعار سال یکی از وظایف ماست و در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌شده است، یکی از اقداماتی که انجام دادیم موضوع برخورد با کالای قاچاق است، سال گذشته حدود 693 پرونده اصلی داشتیم که 710 نفر دستگیر شدند و 666 دستگاه خودرو توقیف شد و 107 میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای قاچاق بوده است.

وی گفت: در زمینهٔ احتکار کالا در استان 42 پرونده و 47 متهم دستگیر شدند و 193 میلیارد ارزش اقلام احتکار شده بوده است، درزمینهٔ زمین‌خواری، قلع‌وقمع و رفع تصرف اراضی کشاورزی و اراضی منابع طبیعی و اراضی شهری 190 پرونده داشتیم که 200 هزار مترمربع زمین رفع تصرف شد و 130 میلیارد تومان ارزش ریالی آن بود.

سردار میر فیضی عنوان کرد: درزمینهٔ کلاه‌برداری که یکی از موضوعات اصلی مردم است 812 پرونده کشف و 560 میلیارد تومان ارزش اموالی است که بازگشته است، در سرقت‌های مهم ازجمله منازل، مغازه، خودرو و موتورسیکلت 7 درصد و در تصادفات 2 درصد و 15 درصد در فوتی‌ها کاهش داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی استان قم تصریح کرد: در یک سال گذشته در استان قم 36 هزار تصادف داشتیم یعنی روزی صد تصادف کروکی داشته و 11 هزار مصدوم یعنی روزی سی نفر مصدوم داشتیم و درمجموع 241 نفر فوت شدند.

وی با تأکید بر اینکه پلیس قم درزمینهٔ مقابله با مجرمین و هنجارشکنان باقدرت برخورد می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم بدانند که پلیس از حق آن‌ها دفاع می‌کند در ارائه  خدمات به مردم نگاه عطوفانه و خادمی داریم و خط قرمز پلیس قانون است و با مجرمین و اراذل‌واوباش باقدرت برخورد می‌کند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com