کد خبر ۱۰۳۹۳۱ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۲
استاد مرکز تخصصی مهدویت قم:

استمداد و تمسک به امام زمان(عج) راه نجات جامعه از انحرافات است

استاد مرکز تخصصی مهدویت قم گفت: منتظران امام زمان در زمان غیبت می‌توانند با بصیرت و استمداد از مجموعه باورهای عمیق درباره امامت خود را از غفلت‌ها و انحراف‌های زمان غیبت مصون سازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمد صبوحی، استاد مرکز تخصصی مهدویت قم در مراسم جشن بیعت در جمع شرکت کنندگان این مراسم با تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) در سخنانی به تبیین اهمیت معرفت افزایی در زمینه ظهور پرداخت و اظهار کرد: منتظران امام زمان در زمان غیبت، می‌توانند با بصیرت و استمداد از مجموعه باورهای عمیق درباره امامت، خود را از غفلت‌ها و انحراف‌های زمان غیبت مصون سازند و زمینه تکامل معنوی و اخلاقی خود را فراهم کنند.

وی افزود: ایمان به وجود حضرت مهدی زمینه‌ساز همراهی و همسویی با حضرت را در منتظران به وجود می‌آورد. منتظری که به حضرت اعتقاد دارد، نه‌تنها اندیشه خود را با معرفت او آذین کرده است، بلکه با پیوند عاطفی با مولای خود، قلب خود را نیز به او سپرده است و مولایش الگوی رفتاری و اخلاقی او خواهد بود.

حجت‌الاسلام صبوحی تلاش برای زمینه سازی ظهور را از وظایف اصلی منتظران واقعی عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین شرط انتظار، معرفت و توجه به این حقیقت است که وضع موجود جهان و شرایط موجود حیات انسانی، با عظمت وجودی انسان، شأن او و هدف از خلقت او ناسازگار است و در مقابل، آن‌چه بعد از ظهور و در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) رخ می‌دهد، ظهور واقعی حیات طیبه است که با تلاش فراگیر فردی و اجتماعی برای تحقق ظهور و حاکمیت حضرت بر عالم همراه خواهد بود.

در ادامه مدیحه سرایی در وصف مقام حضرت مهدی (عج) توسط شهروز حبیبی مداح شاخص استانی و کشوری انجام شد.

توزیع بروشور اوصاف و ویژگی‌های یاران امام زمان (عج)، برپایی غرفه‌های دختران آفتاب، غدیریان منتظر، کودکان مهدوی، پاسخ گویی به سوالات دینی، خوشنویسی، پایگاه سلامت و ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com