کد خبر ۱۰۳۹۴۰ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۵
‌اعلام انزجار حوزویان از جنایات تروریستی در افغانستان؛

آیت‌الله اراکی‌: آمریکا و اسرائیل منتظر دست انتقام مردم ‌منطقه باشند

جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تجمع در مدرسه علمیه فیضیه کشتار مردم مظلوم افغانستان در دو مسجد ایالت‌های قندوز و قندهار را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از حوزه‌نیوز، جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با تجمع در مدرسه علمیه فیضیه کشتار مردم مظلوم افغانستان در دو مسجد ایالت‌های قندوز و قندهار را محکوم کردند.

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله اراکی عضو مجلس خبرگان رهبری و جمع کثیری از اساتید و طلاب در این اجتماع حضور داشتند.

آیت الله محسن اراکی پیش از ظهر امروز در اجتماع بزرگ حوزه علمیه قم در اعتراض به جنایات تروریستی و کشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم افغانستان که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، عنوان کرد: این دو حادثه اخیر در افغانستان، قلب همه مردم با وجدان جهان و امام زمان(عج) را جریحه‌دار کرده است.

وی افزود: امروز باید جبهه حسینیان در همه جا مستحکم‌تر شود، این جنایت‌ها نشان می‌دهد که هنوز هم دشمنان با آل علی(ع) در جنگ هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، گفت: حوزه علمیه قم، اساتید و بزرگان با راهنمایی مراجع بزرگوار تقلید امروز در مدرسه فیضیه جمع شده‌اند تا اعلام کنند، اولا دشمن بداند که با این جنایت‌ها نمی‌تواند راه حسین و آل حسین(ع) را سد کند و این راه همچنان ادامه دارد؛ این کشتارها ما را از مسیر مقاومت بازنمی‌دارد و همچنان سردار سلیمانی‌ها و ابومهدی المهندس‌ها ‌در دامنه این امت مشغول مقاومت هستند.

وی اضافه کرد: این مقاومت تا پیروزی کامل بر آمریکای جنایتکار و اسرائیل خونخوار ادامه خواهد داشت؛ علما و بزرگان حوزه در این مدرسه فیضیه گرد هم آمده اند تا اعلام کنند که مردم افغانستان تنها نیستند؛ درد آن ها، درد ما و خون آن ها خون ما است.

آیت‌الله اراکی تاکید کرد: ما از حاکمان افغانستان می خواهیم نسبت به مظلومین افغانستان توجهات لازم را داشته باشند؛ ما امروز از کسانی که در این حوادث دچار رنج می‌شوند پشتیبانی می‌کنیم و از مسئولین این کشور می خواهیم امنیت مردم را تامین کنند.

وی یادآور شد: با مشارکت دادن مردم افغانستان در مدیریت و تامین امنیت، این کشور قوی تر خواهد شد و بهتر می تواند با توطئه های دشمنان مقابله کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه ،خاطرنشان کرد: در اینجا ما به آمریکا و اسرائیل جنایتکار هشدار می دهیم که صبر مسلمانان منطقه رو به پایان است و اگر دست از این جنایت‌ها برندارند، دست انتقام مردم آن ها را به جزای خود رسانده و پشیمان‌شان می‌کند.

آیت الله اراکی تصریح کرد: امروز وحدت جهان اسلام همچون همیشه یک واجب و فریضه الهی بوده و مردم افغانستان بدانند که دشمن با این گونه تفرقه ها قصد آشوب دارد؛ آنچه توطئه دشمن را در منطقه به نتیجه می رساند، تفرقه ماست.

عضو مجلس خبرگان رهبری، اظهار داشت: وظیفه ما سعی در ناامید کردن دشمن در ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل سنت بوده و دشمنان برای این تفرقه، هزینه های بسیار بالایی کرده اند تا بتوانند سلطه خود را کامل کنند؛ ما هم اعلام می کنیم که این توطئه به نتیجه نخواهد رسید.

طلاب و روحانیون در این مراسم با سردادن شعارهای " الله‌اکبر، آمریکا عدوالله، اسرائیل عدوالله، مرگ بر آمریکا، مرگ بر داعش آمریکایی، مرگ بر داعش اسرائیلی، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، مرگ بر داعشیان مزدور، شعار رهبر ما مرگ بر آمریکا، شعار امت ما مرگ بر آمریکا، شعار هر مسلمان مرگ بر آمریکا، شعار هر دانشجو مرگ بر آمریکا، شعار ارتش ما مرگ بر آمریکا، شعار هر سپاهی مرگ بر آمریکا، شعار حوزه ما مرگ بر آمریکا، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، ما همه سرباز توایم خامنه‌ای گوش‌به‌فرمان توایم خامنه‌ای، دست خدا بر سر ماست خامنه‌ای رهبر ماست، این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" انزجار خود را از این اقدامات تروریستی نشان دادند.

در انتهای این اجتماع قطعنامه محکومیت جنایات تروریستی افغانستان توسط یکی از طلاب افغان قرائت شد،این مراسم از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد.

اقدام تروریستی اول روز جمعه 16 مهر در مسجد سیدآباد، ایالت قندوز و حادثه دوم نیز در روز جمعه 23 مهر در مسجد فاطمیه ایالت قندهار رخ داد، داعش مسئولیت دو عملیات انتحاری در مساجد شیعیان در ایالت‌های قندهار و قندوز که به شهادت صدها تن از نمازگزاران منجر شد را بر عهده گرفت.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com