کد خبر ۱۰۵۲۹۹ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۰۱
استاندارقم:

باید زمینه اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در قم فراهم شود

استاندار قم با اشاره به پیشنهاد معلولین بر اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین گفت: با همکاری بهزیستی و تشکلهای معلولین، باید کارگروهی در استان تشکیل و فردی هم در راس این کارگروه پیگیر امور معلولین باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در نشست صمیمی با نمایندگان تشکلهای معلولین استان که همزمان با هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان قم برگزار شد با اشاره به پیشنهاد معلولین بر اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولین اظهار داشت: با همکاری بهزیستی و تشکلهای معلولین، باید کارگروهی در استان تشکیل گشته و پیگیر امور برزمین مانده باشد و فردی هم در راس این کارگروه قرار گیرد که دغدغه پیگیری امور معلولین را داشته باشد.

استاندار قم در خصوص ستاد مناسب سازی استان و عدم برگزاری منظم جلسات و گله مندی معلولین ادامه داد: این ستاد باید هرچه سریعتر به دبیری بهزیستی شد فعال شود.

وی با اشاره به سفر هیات دولت در آینده ای نزدیک به استان و درخواستهای معلولین بیان کرد: بهزیستی به قید فوریت نیازهای معلولین در حوزه اشتغال ، مسکن ، ازدواج و... را مستند نموده و به استانداری ارائه نماید تا در سفر مطرح شود.

شاهچراغی افزود: در خصوص تاسیس بازارچه های عرضه محصولات معلولین و مددجویان نیز از طریق کارگروه اقتصادی استان پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای مشارکتهای مردمی استان با اشاره به ظرفیت بی نظیر خیرین در قم افزود: همه مشکلات توسط دولت و با اعتبارات دولتی قابل رفع نیست؛ از این رو باید از ظرفیت بی نظیر خیرین ، خیریه ها و فرهنگ خیر جمعی جهت رفع مشکلات جامعه هدف بهزیستی استفاده کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: مسئولان باید ترغیب خیرین و هدایت نذورات و نیات خیر به طرف نیازهای بهزیستی را در دستور کار قرار دهند.

در این دیدار صمیمی که در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان و با حضور مدیرکل بهزیستی و معاونین ، روسای ادارات بهزیستی شهرستان های قم ، جعفرآباد و کهک و مدیران و نمایندگان تشکلهای معلولین استان برگزار شد، بعد از عرض خیرمقدم و ارائه گزارشی از وضعیت معلولین در استان ، خدمات ارائه شده ، کمبودها و نیازها و موانع توسط مدیر کل بهزیستی ، مدیران تشکلهای معلولین به تفصیل مشکلات حوزه خود را با استاندار قم در میان گذاشتند.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com