کد خبر ۱۰۵۳۱۸ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۵

استفاده از ظرفیت جوانان مهم‌ترین خواسته دانشجویان از استاندار قم

نشست صمیمی سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی شب گذشته در سالن اجتماعات امام جواد(ع) استانداری، با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم، پیام نور، پردیس فارابی، حضرت معصومه(س)، شهاب دانش، فنی و حرفه‌ای و برخی از مراکز آموزش عالی استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، نشست صمیمی سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی شب گذشته در سالن اجتماعات امام جواد(ع) استانداری، با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های قم، پیام نور، پردیس فارابی، حضرت معصومه(س)، شهاب دانش، فنی و حرفه‌ای و برخی از مراکز آموزش عالی استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست استاندار قم نکاتی را در مورد روز دانشجو و علل برگزاری این نشست مطرح کرد و به دانشجویان وعده داد که جلسات متعددی در دانشگاه‌ها و استانداری برگزار شود تا به وضعیت مراکز آموزشی و مشکلات دانشجویان رسیدگی شود.

در ادامه نشست دبیر جنبش دانشجویان عدالت‌خواه از دانشگاه قم ضمن تشکر از استاندار برای برگزاری این نشست اظهار کرد: ما از شما توقع داریم مانند یک مدیر انقلابی استان را اداره کنید، یک مدیر انقلابی می‌تواند برای اداره بهتر از جوانان نخبه و ظرفیت‌های جوانان استفاده کند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم و مفید تصویب الحاق اراضی 560 هکتار به شهر قم بود که از سرعت عمل و تصمیم درستی که به نفع مردم گرفته شد و در آینده تاثیرات آن را خواهیم دید تشکر می‌کنیم.

بعد از اتمام صحبت‌های دبیر جنبش دانشجویان عدالت‌خواه این بار نوبت نماینده دانشگاه جامع علمی کاربردی رسید.

وی اظهار کرد: با توجه به بیانات رهبری در رابطه با مهارت افزایی در فضای آموزشی کشور، ماهیت دانشگاه علمی کاربردی نیز در راستای فرمایشات رهبری است. یکی از مشکلاتی که برای دانشجویان در فضای استان حاکم است، عدم استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی برای اداره بهتر استان است، به عنوان نمونه در بخش قوه قضاییه از دانشجویان فارغ التحصیل شده این دانشگاه می‌توان استفاده کرد، اما این امر تا به امروز محقق نشده است.

نماینده دانشگاه علمی کاربردی در پایان صحبت‌های خود افزود: در دولت قبلی از جوانان نخبه ایرانی کمتر استفاده می‌شد، همه ما هشت سال شاهد این بودیم که پشت میزهای مدیریتی افراد با سن بالا در حال مدیریت کشور بودند، اما اکنون با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی ما امید داریم تا از جوانان این مرز و بوم بیشتر استفاده شود.

در پایان این نشست استاندار قم در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان درباره اینکه کدام یک از برنامه‌های عملیاتی استان در اولویت است گفت: برای بنده تنها چیزی که اولویت دارد هویت قم است. هویت قم صرفا محدود به یک شاخه نمی‌شود بلکه تمامی موضوعات اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر موضوعات را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: مشکلات فراوانی وجود دارد اما ما اینجا نیستیم تا از مشکلات صحبت کنیم، ما آمده‌ایم تا این مشکلات را حل کنیم و از گروه‌های فعال جامعه درخواست کمک داریم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com