کد خبر ۱۰۵۳۳۱ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۹
فرمانده سپاه قم؛

مالک اشتر شخصی بصیر و دارای فصاحت و بلاغت بود

فرمانده سپاه قم با اشاره به ولایتمداری مالک اشتر گفت: مالک اشتر شخصی بصیر، پارسا، دارای ابتکار عمل و فصاحت و بلاغت بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا موحد در یازدهمین جشنواره استانی مالک اشتر که با هدف معرفی رده‌های برتر سپاه استان در عملکرد سال ۱۳۹۹ و با حضور سرتیپ پاسدار سیاری جانشین سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش از ظهر دوشنبه در محل سپاه قم برگزار شد، گفت: جشنواره مالک اشتر برای اشراف بر نقاط ضعف و قوت و رفع مشکلات در طول سال است.

وی با اشاره به اهمیت اشراف از منظر امام خامنه ای ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: اشراف باید واقعی و به عنوان معیار ارزیابی باشد.

سردار موحد افزود: از مهمترین خروجی‌های اشراف این است که حاصل جمع این اطلاعات گامی در راستای شناسایی فرماندهان و تحلیل و ارزیابی عملکردشان است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه حضرت مالک اشتر تصریح کرد: ویژگی‌های فردی و اجتماعی مالک اشتر موجب آن شد که ایشان همیشه سرمشق و الگو باشد و همواره سبب ترس و اضطراب برای دشمنان بوده است.

فرمانده سپاه استان قم، حضرت مالک اشتر را شخصی بصیر، پارسا، دارای ابتکار عمل و فصاحت و بلاغت توصیف کرد و افزود: این ویژگی‌ها در ایشان بسیار تأثیر گذار بود.

سردار موحد تاکید کرد: محوری که شخصیت مالک اشتر را برگزیده کرده، ویژگی ولایتمداری است که در کوچک‌ترین و بزرگترین صحنه‌ها کنار امیرالمومنین (ع) بوده و هر فرمانی را از سمت مولا امیرالمومنین انجام می‌داد.

وی گفت: مالک اشتر دشمن شناس و استوار در حراست و دفاع از اسلام بود و قلبی مهربان داشت و همواره در جهت سعادت و نیکبختی مردم در تلاش بود و از این رو الگوی مناسبی برای همه خواهد بود.

فرمانده سپاه استان قم افزود: انشاالله توفیق داشته باشیم تا مالک اشتر رهبر معظم انقلاب اسلامی و مقدمه ساز ظهور حضرت بقیه الله (عج) باشیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com