کد خبر ۱۰۵۳۳۳ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۱

اشتغال دانشجویان کمیته امداد قم پیگیری می‌شود

محسن مسعودیان‌راد ظهر امروز در همایش «دانشجو، افسر جنگ نرم و رسانه» که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان پرچم‌داران علم و ادب و فرهنگ و فرزندان نخبه امام خمینی(ره) هستند که قرار است پرچم انقلاب اسلامی را بر دوش بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، محسن مسعودیان‌راد ظهر امروز در همایش «دانشجو، افسر جنگ نرم و رسانه» که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان پرچم‌داران علم و ادب و فرهنگ و فرزندان نخبه امام خمینی(ره) هستند که قرار است پرچم انقلاب اسلامی را بر دوش بگیرند.

وی با بیان اینکه شأن دانشجو تمرکز بیشتر در حوزه اندیشه و تفکر است، عنوان کرد: دانشجو با تمرکز و تلاش خود باید به سلاح علم و دانش مجهز شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: خداوند متعال در یکی از آیات قرآن کریم از افرادی که اهل تفکر نیستند به‌عنوان جنبده نام می‌برد و این نشان می‌دهد که افرادی که اهل علم، تفکر و اندیشه نیستند نباید نسبت انسانیت به خود بدهند.

وی از تاکید قرآن کریم نسبت به موضوع تفکر، تعقل و تحلیل در امور مختلف یاد کرد و ادامه داد: یک دانشجو باید منبع علم‌ورزی و خردورزی باشد.

مسعودیان‌راد خاطرنشان کرد: آنچه میان یک عالم دینی و رهبر یک جامعه ایجاد تمایز می‌کند فقط داشتن علم نیست بلکه داشتن علم به زمان و عملکرد درست و به موقع است.

وی با بیان اینکه دانشجوی امروزی باید به‌روز باشد و به‌روز فکر کند، عنوان کرد: دانشجو باید آگاه نسبت به شرایط زمان خود باشد و بتواند زمان خود را مدیریت کند که این از شرایط دانشجویی ولایی و ارزشی است.

مسعودیان‌راد ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که باید همیشه فقر بمانند درحالی‌که تحول نیاز هر انسان است و ما در زمینه اشتغال به ویژه اشتغال دانش‌بنیان از همه ظرفیت‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه هر کسی در هر رشته و تخصصی مورد حمایت قرار می‌گیرد، عنوان کرد: دانشجویان باید برای به نمایش گذاشتن و تکامل استعداد خود تلاش کند و صندوق توسعه نیز اعتبارات مطلوبی را برای حمایت از استعدادها به ویژه کارهای کارآفرینی درنظر گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم دانش را در عرصه عمل بکار بگیریم و به تکنولوژی‌های جدید برسیم تا بتوانیم در سطح استان و فرااستان و حتی جهان تاثیرگذار باشیم و در این راستا هر ایده و تفکری حمایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد از ازدواج و اشتغال جوانان به صورت ویژه حمایت می‌کند، عنوان کرد: اولویت اول ما در حوزه اشتغال، ارتقای مهارت‌های دانشجویان و فعال‌سازی ظرفیت‌های آن‌هاست چراکه بین علم و عمل نباید فاصله‌ای ایجاد شود.

مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه دانشجویان از امروز باید به دنبال اشتغال و کارآفرینی باشند، عنوان کرد: این قشر از یک شأن متفاوت برخودار است به همین علت ما تلاش می‌کنیم تا سرانه دانشجویان را در کمیته امداد ارتقا دهیم.

 

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com