کد خبر ۱۰۶۵۵۷ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸
داستان تکراری روزنامه ۱۹دی:

عاملان وضع موجود دوباره در نقش سخنگوی مردم ظاهر شدند!

روزنامه ۱۹دی در سرمقاله دیروز خود با عنوان «چرا از سفره مردم کم می‌کنید؟»، زمزمه‌های تصمیم حذف ارز ترجیحی را مورد انتقاد قرار داد.در بخشی از این سرمقاله که به قلم «مرتضی داستانی» مدیرمسئول این روزنامه به رشته تحریر درآمده است؛ از آیت‌الله رئیسی سوال شده است که "چرا با حذف ارز ترجیحی برای سفره‌های بخش زیادی از مردم مشکل ایجاد می‌کنند؟"

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، روزنامه ۱۹دی در سرمقاله دیروز خود با عنوان «چرا از سفره مردم کم می‌کنید؟»، زمزمه‌های تصمیم حذف ارز ترجیحی را مورد انتقاد قرار داد.

در بخشی از این سرمقاله که به قلم «مرتضی داستانی» مدیرمسئول این روزنامه به رشته تحریر درآمده است؛ از آیت‌الله رئیسی سوال شده است که "چرا با حذف ارز ترجیحی برای سفره‌های بخش زیادی از مردم مشکل ایجاد می‌کنند؟"

داستانی همچنین در نوشتار خود گریزی هم به «نارضایتی‌ شدید» مردم از عملکرد دولت روحانی زده است و پیروزی آیت‌الله رئیسی را به این دلیل دانسته است.

روزنامه ۱۹دی _که در اسفند ۱۳۹۸ فعالیت خود را متوقف کرده بود_ هفته گذشته مجددا انتشارش را از سرگرفت. در همین خصوص داستانی، مدیرمسئول این روزنامه شروع مجدد فعالیت خود را درخواست برخی دلسوزان و مردم عنوان کرد!

این روزنامه‌ نزدیک به طیف به کارگزاران و از جمله رسانه‌هایی است که در زمان انتشار خود، به طور تمام قد در حمایت از ریاست جمهوری آقای روحانی، مواضع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، توافق برجام و سایر سیاست‌های غلط دولت یازدهم و دوازدهم ایستاد و در پافشاری از مواضع اشتباه خود بارها به منتقدان این سیاست‌های اشتباه تاخت.

با این حال پس از فروکش کردن تب و تاب شعارهای دولت روحانی و نمایان شدن حقیقت وعده‌هایش، ۱۹دی درست زمانی که باید پاسخگوی حمایت‌هایش از سیاست‌های سراسر غلط دولت روحانی باشد؛ ترجیح داد به خواب زمستانی فرو رود و انتشار روزنامه خود را تا پایان دولت روحانی متوقف کند.

اما ظاهرا آن زمستان به سر آمده که این روزنامه شش ماه پس از پایان دولت محبوبش دوباره به عرصه رسانه بازگشته است.

شاید گردانندگان روزنامه ۱۹دی پیش خود این گونه تصور کنند که دوسال غیبت «زرنگی» تلقی می‌شود و اکنون نیز دوباره موعد ظاهر شدن در نقش سخنگوی مردم و پیگیر خواسته‌های آنان فرارسیده است؛ اما کارنامه دولت روحانی به قدری کام ملت ایران را تلخ کرده که هرگونه مطالبه‌گری از سوی حامیانش، «باورناپذیر» تلقی شود.

روزنامه ۱۹دی بهتر است به جای قالب کردن خود به نام «خواسته مردم و دلسوزان»، بابت حمایت‌هایی که نتیجه آن تورم افسار گسیخته، گرانی بی‌قاعده، دلار 30 هزار تومانی، کوچکتر شدن سفره ایرانیان، خالی شدن صندوق ذخیره ارزی کشور و ... است؛ به سماجت خود در حمایت از روحانی اذعان کرده و به همین خاطر از محضر مردم عذرخواهی کند.

در خصوص حذف ارز ترجیحی نیز طیف حامی روحانی نیز در ابتدا می‌بایست به این موضوع اعتراف کند که این سیاست‌های سراسر اشتباه آنها بوده که باعث نابودی زیرساخت‌ها و بنیان‌های اقتصادی کشور بوده و اگر امروز صحبت از حذف ارز ترجیحی می‌شود، به این علت است که روحانی و حامیان‌اش کارد را به استخوان رسانده‌اند.

* امیر عاطفی‌پور

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com