کد خبر ۱۰۶۵۶۸ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۰

نیازمندان مبتلا به ایدز و هپاتیت کمک دریافت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد استان قم از کمک این مجموعه به روند درمان افراد نیازمند مبتلا به ایدز و هپاتیت خبرداد و گفت: در افزایش آسیب‌های جامعه، فقط افراد مبتلا مقصر نیستندبلکه مسئولان نیز باید در این مورد پاسخگو باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان قم، محسن مسعودیان راد امروز در دیدار با مددجویان مبتلا به هپاتیت و HIVمثبت استان قم، با اشاره به آیه شریفه مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أوفَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً گفت: اثر ناهنجاریهای اجتماعی فقط برای یک نفر نیست بلکه یک امت و یک نسل را به فساد می کشاند.

وی با بیان اینکه پدیده هایی مثل طلاق، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی مثل آتشی است که همه جامعه را می سوزاند تأکید کرد: طبق آموزه های دینی، جامعه بی تفاوت به آسیب های اجتماعی، اسلامی و انسانی نیست.

مسعودیان راد توجه قرآن کریم به سلامت نفسانی و روحی و روانی افراد را در این آیه شریفه خاطرنشان و اظهار کرد: درمانگران افراد مبتلا به هپاتیت و HIVمثبت خسته و نا امید نشوند و کمیته امداد استان قم هم آنها را برای درمان مددجویان و افراد نیازمند مبتلا به این بیماریها یاری خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزایش آسیبهای اجتماعی و این نوع بیماران را یادآور شد و تصریح کرد: کوتاهی برخی مسئولان و اختلاس های موجود در سطوح بالا، جامعه را به سمت فقر و آسیب های غیرقابل جبران می کشاند.

وی با اشاره به آسیب شناسی این گونه ناهنجاریهای اجتماعی تأکید کرد: در افزایش آسیب های جامعه، فقط افراد مبتلا به این بیماریها مقصر نیستند بلکه مسئولان هم باید پاسخگو باشند.

مسعودیان راد با تأکید بر اینکه جوانان و بانوان جامعه در بالندگی و پویایی آن نقش بسزایی دارند تأکید کرد: به مددجویان و افراد نیازمند مبتلا به ایدز و هپاتیت که برای درمان خود با مراکز درمان آسیب های رفتاری همکاری کنند، کمک می شود.

در این مراسم از 25 نفر از مددجویان مبتلا به هپاتیت و HIVمثبت که با مراکز درمانگر همکاری خوبی داشته اند با اهدای کارت هدیه قدردانی شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com