کد خبر ۱۰۶۵۶۹ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۴
مشاور عالی وزیر بهداشت:

حوزه‌های علمیه به مسائل فرزندآوری ورود کنند

ناصر سیم فروش با تاکید بر اینکه تمامی امکانات کشور باید برای رفع دغدغه رهبری در حوزه جمعیت بسیج شود، گفت: حوزه باید به مسئله فرزندآوری ورودی جدی داشته باشد و ابعاد شرعی فرزندآوری توسط علما برای مردم تبیین شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری فارس، ناصر سیم فروش امروز در نشست استانی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به همت دانشگاه علوم پزشکی قم در سالن همایش‌های پردیس این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دشمن فکر می‌کند ایران با کاهش جمعیت و پیر شدن نرخ جمعیت با مشکلات جدی روبرو می‌شود اما مردم همانطور که در صحنه‌های مختلف به میدان وارد شده و مشکل را رفع کردند در حوزه فرزندآوری نیز به میدان می‌آیند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بیشترین سقوط جمعیت در ایران و چین رخ داده است، عنوان کرد: در همان ابتدایی که سیاست‌هایی همانند بستن لوله‌های رحم مطرح شد بنده اعلام مخالفت خود را نسبت به این موضوع اعلام کردم اما در آن دوره مورد نقد بسیاری از مسئولان قرار گرفتم.

مشاور عالی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه موضوع کاهش جمعیت در ایران یک موضوع مهندسی شده توسط دشمن است، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم با دشمن در این عرصه مقابله کنیم نیازمند یک حرکت جمعی و علمی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم، عنوان کرد: در منطقه ما رژیم صهیونیستی چهار درصد رشد جمعیت دارد اما ما نتوانسته‌ایم این میزان رشد را رقم بزنیم چراکه با یک تهاجم برنامه‌ریزی شده روبرو هستیم.

سیم‌فروش از گرایش فطری به داشتن فرزند و ضرورت حفظ نسل یاد کرد و افزود: بر اساس آیات قرآن کریم فرزندان متعدد موجب افزایش قدرت انسان است.

وی عنوان کرد: بر اساس روایتی «نکاح سنت پیامبر است و هر کسی از این سنت روی برگرداند از پیامبر نیست» و همچنین «هر کسی همسر اختیار کند نیمی از دین خود را تامین کرده و باید نیم دیگری از زندگی را با تقوا تامین کند».

سیم‌فروش خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در مورد ازدواج می‌فرمایند که ازدواج یکی از سنت‌های من است و پیروان من به دنبال فرزند هستند؛ پیامبر اسلام(ص) هم می‌فرمایند فرزند صالح از نشانه‌های سعادت انسان و میراث خداوند متعال است و امام صادق(ع) نیز تاکید دارند که فرزند صالح بوی خوشی از بهشت است.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود فرزند مزاحم است از فرهنگ غرب گرفته شده است امروز برخی درحالی به سمت سگ و گربه می‌روند که دین، عقل و عرف جامعه این موضوع را نمی‌پذیرد.

مشاور عالی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تمامی امکانات کشور باید برای رفع دغدغه رهبری در حوزه جمعیت بسیج شود، عنوان کرد: حوزه باید به مسئله فرزندآوری ورودی جدی داشته باشد و ابعاد شرعی فرزندآوری توسط علما برای مردم تبیین شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com