کد خبر ۱۰۶۸۷۶ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۵
گزارش «قم‌نا» از شیوع امیکرون در قم/

افزایش شش برابری شمار مبتلایان به کرونا در قم طی یک هفته +نمودار

در قم آمار مبتلایان به بیماری کرونا با شیبی عمودی در حال افزایش بوده و سویه جدید این بیماری توانسته است در عرض پنج روز، وضعیت کرونایی استان قم را از رنگ آبی به رنگ قرمز تبدیل کند! بنا بر آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهر قم طی یک هفته با افزایش حدودا 6 برابری همراه بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بنا بر اعلام وزارت بهداشت، شیوع سویه جدید بیماری کرونا موسوم به اُمیکرون باعث شده است تا مبتلایان به ویروس کرونا در کشورمان با جهشی دهشتناک افزایش یابد. این بیماری در روزهای اخیر با قدرت سرایتی بیش از قبل بازگشته و بی‌محابانه در حال تاخت و تاز است و آمارهای کشوری نیز حاکی از 4.8 برابری شمار بیماران شناسایی شده در عرض یک هفته می‌باشد.

این همان خطری است که موجب می‌شود سویه اُمیکرون رویدادی به غایت ترسناک باشد؛ چرا که اگر قرار باشد در هفته‌های پیش روی نیز آمار مبتلایان به این بیماری با شیبی تند و شدید ادامه یابد به چندده هزار مبتلای جدید در روز خواهیم رسید که می‌تواند دوباره بیمارستان‌های کشور را مملو از بیمار کرده و کادر درمان را مشکل مواجه کند.

در قم نیز آمار مبتلایان به بیماری کرونا با شیبی عمودی در حال افزایش بوده و سویه جدید این بیماری توانسته است در عرض پنج روز، وضعیت کرونایی استان قم را از رنگ آبی به رنگ قرمز  تبدیل کند! بنا بر آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی، آمار مبتلایان به بیماری کرونا در شهر قم طی یک هفته با افزایش حدودا 6 برابری همراه بوده است.

البته افزایش شمار مبتلایان به خودی خود نگران کننده نیست؛ مگر آن که با افزایش شمار مبتلایان، تعداد فوتی‌ها، بیماران بدحال و یا بیماران بستری نیز در حال افزایش باشد. در هر حال اگرچه شمار فوتی‌ها و بیماران بدحال مبتلا به کرونا در استان قم تاکنون در موج جدید افزایش محسوسی نداشته است؛ با این حال تعداد بستری‌های کرونایی طی یک هفته در قم با افزایش 2 برابری مواجه بوده است.

البته موضوع صرفا به این اینجا ختم نمی‌شود و نگرانی‌ها پیرامون این جهش بی‌سابقه، زمانی دوچندان می‌شود که می‌بینیم در سایه تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا کانون‌های تجمع در سراسر کشور همچنان همچنان برقرار است و تاکنون هیچ محدودیت قابل توجهی در قبال این موضوع وضع نشده است. نکته قابل توجه این که در سویه جدید کرونا به طور بی‌سابقه‌ای کودکان و نوجوانان را به خود درگیر کرده است.

به گفته رئیس بیمارستان کودکان قم، هم اکنون ۱۵۰ کودک زیر یازده سال در این بیمارستان بستری هستند که این آمار از ابتدای شیوع کرونا بی‌سابقه است و در دو سال گذشته از ابتدای کرونا، درگیری کودکان در قم به این شدت نبوده است.

با این حال روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم پس از انتقادات به باز بودن مدارس، صبح امروز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حضور دانش آموزان در مداری «اجباری» نیست و اولیای دانش آموزان می‌توانند پس از هماهنگی با مدیر آموزشگاه، بحث آموزش فرزندان خود را از طریق شبکه شاد، مدرسه تلوزیونی ایران دنبال کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com