کد خبر ۱۰۹۲۴۷ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۶

کاشت بیش از یک‌میلیون درخت مثمر در قم

پیام جوادیان با بیان اینکه یکی از رویکردهای توسعه فضای سبز پایدار استفاده از گونه‌های بومی و سازگار با محیط است اظهار کرد: اولویت سازمان پارک‌ها در سال‌های اخیر استفاده از درختان مثمر و دارویی سازگار با اقلیم قم بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با بیان اینکه یکی از رویکردهای توسعه فضای سبز پایدار استفاده از گونه‌های بومی و سازگار با محیط است اظهار کرد: اولویت سازمان پارک‌ها در سال‌های اخیر استفاده از درختان مثمر و دارویی سازگار با اقلیم قم بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در ۶ سال گذشته بیش از یک‌میلیون اصله انواع درخت میوه و مثمر در فضای سبز شهر قم کاشته شده است ابراز کرد: گونه‌های سازگار با اقلیم شهر قم در فضای سبز جنگلی و شهری ازجمله زیتون، انار، عناب و… کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه محدودیت شدید شرایط اقلیمی موجب شده که بالاجبار از گونه‌های محدودی در شهر استفاده کنیم خاطرنشان کرد: بااین‌وجود اولویت اصلی این سازمان استفاده ازاین‌گونه‌ها در توسعه فضای سبز است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com