کد خبر ۱۰۹۲۷۰ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۹

طرح ملی دستیار فناوری در قم عملیاتی می‌شود

نخستین نشست هماهنگی پارک علم و فناوری استان قم با دانشگاه‌های استان در راستای فرآیند اجرای طرح ملی دستیار فناوری در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری استان قم، در نخستین نشست هماهنگی پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان قم، سید حسین اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به ضرورت اجرای طرح دستیار فناوری اظهار کرد: دستیار فناوری یک طرح ملی محسوب می‌شود که به ابتکار معاونت نوآوری و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شده است و اهداف مهمی چون افزایش مهارت‌ها و استعدادها، ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانشجویان و افزایش اثربخشی فارغ التحصیلان و تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز شرکت های دانش بنیان را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح دستیار فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های استان قادر خواهند بود به مدت شش ماه در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان اشتغال داشته باشند و حقوق دریافت کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان قم با بیان این­که ضوابط اجرایی این طرح از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده است افزود: در حال حاضر این طرح دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در برمی‌گیرد و به موجب آن وظایف محوله به دانشجو در قالب طرح6 ماهه دستیار فناوری منطبق بر تخصص متقاضی است و از قوانین دوره کارآموزی تبعیت می‌کند.

وی افزود: دانشجویان دکترا پس از پایان نیم سال چهارم، کارشناسی ارشد پس از پایان نیم سال دوم و کارشناسی پس از پایان نیم سال ششم می توانند متقاضی ثبت نام در این طرح باشند.

رییس پارک علم و فناوری استان قم در ادامه به حمایت مالی از دانشجویان پذیرفته شده در این طرح اشاره کرد و گفت: دانشجویان مقطع دکترا مبلغ 18 میلیون تومان، کارشناسی ارشد مبلغ 12 میلیون تومان و کارشناسی مبلغ 6 میلیون تومان به ازای 300 ساعت کار در مدت 6 ماهه فعالیت در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان از پارک های علم و فناوری دریافت خواهند کرد.

اخوان علوی برخورداری از رزومه و کارت دانشجویی معتبر را مهمترین شرایط دانشجویان متقاضی شرکت در این طرح عنوان کرد و گفت: شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان نیز با به کارگیری این دانشجویان مشمول دریافت خدمات و مزایای بیشتری از جمله در تسهیلات مالی، فضای استقرار و سقف امتیازات سالانه خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اعلام آمادگی و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، دانشجویان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان متقاضی می‌توانند از اول تا بیستم خردادماه سال جاری با مراجعه به سامانه دستیار فناوری به نشانی اینترنتی www.parkintern.ir درخواست خود را ثبت کنند. بدین ترتیب، دوره شش ماهه ابتدای مردادماه تا پایان دی‌ماه 1401، به عنوان مرحله اول این طرح در استان قم خواهد بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان در پایان تصریح کرد: به دانشجویانی که با موفقیت این طرح را پشت سر بگذارنند، گواهی پایان دوره دستیاری فناوری اعطا می‌شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com