کد خبر ۱۰۹۲۹۸ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵

درخواست آیت‌الله مکارم‌شیرازی از شهردار قم

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید رفت و آمد زائران در پیاده‌راه‌های اجراشده در پیرامون حرم مطهر تسهیل شود تا تشرف به حرم مطهر راحت‌تر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم‌شیرازی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم اظهار داشت: مراکز تفریحی و گردشگری قم باید در شأن این شهر باشد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های فرهنگی شهر مقدس قم افزود: شهرداری می‌تواند با زنده کردن مراکز فرهنگی شهر قم تحولی بزرگی را در این حوزه ایجاد کند، امروز مراکز فرهنگی راکد زیادی در شهر است که ظرفیت‌های زیادی برای کار در حوزه فرهنگ دارند.

مرجع مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: باید رفت و آمد زائران در پیاده‌راه‌های اجراشده در پیرامون حرم مطهر تسهیل شود تا تشرف به حرم مطهر راحت‌تر شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت و جایگاه شهر قم گفت: شهر قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز علمی تشیع در جهان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا باشد، توسعه شهر مقدس قم سبب می‌شود این شهر دیده شود و مردم به تشیع روی بیاورند.

آیت الله مکارم شیرازی ترویج فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر را مورد توجه قرار داد و گفت: باید از ادبیات مناسب برای تبلیغ معارف دینی و امر به معروف استفاده کرده و بار مثبت و منفی کلمات را در نظر بگیریم تا بتوانیم تأثیر این رهنمودها را در تمام ایام سال بیشتر کرده و شهرداری باید اتاق فکری برای حوزه فرهنگ و تبلیغات داشته باشد.

وی تصریح کرد: شهر قم با توجه به جایگاه و حضور زائران و طلاب از تمام دنیا باید فرودگاه داشته و نباید از دنیا عقب باشد و توسعه شهر متوقف شود،ارائه گزارش به مردم برای امید افزایی یکی از برنامه‌هایی است که باید در اولویت کاری تمام سازمان‌ها قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: باید در حوزه حجاب و نماز بیش از بیش تبلیغات داشته باشیم زیرا مردم این فضاسازی‌ها را شبانه‌روز می‌بیند، یکی از عوامل پیشرفت و تغییر فرهنگ استفاده از پلاکاردها و بنرهای سطح شهر بوده و از تأثیر آن نمی‌توانیم غافل باشیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه می‌توان برجسته کردن نقاط قوت علمی و فرهنگی شهر قم از تمام دنیا مسافر داشت، بیان کرد: شهرداری باید با دید شهر کلان جهانی شیعه به شهر قم نگاه کند تا همه اقدامات درشان و جایگاه قم باشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: وجود بزرگ‌ترین حوزه علمیه اسلامی در شهر قم امتیازی است که باید در نظر گرفته شود و همچنین حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران به‌عنوان کانون‌های بزرگ فرهنگی باید به‌خوبی دیده شود و حتی شهر مشهد چنین امتیازاتی ندارد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com