کد خبر ۱۰۹۲۹۹ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۴

عادی‌انگاری کرونا مردم قم را تهدید می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: موارد ابتلا به ویروس کرونا بسیار کاهش یافته است اما کرونا تمام نشده است،در صورت بی‌توجهی احتمالاً در اواسط تابستان یا اوایل پاییز موج هفتم کرونا همه را غافلگیر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ظهر امروز در جلسه ستاد پاسخ به بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: موارد ابتلا به ویروس کرونا بسیار کاهش یافته است اما کرونا تمام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم  پزشکی استان قم بیان کرد: در صورت بی‌توجهی احتمالاً در اواسط تابستان یا اوایل پاییز موج هفتم کرونا همه را غافلگیر کند.

وی ادامه داد: در ماه اخیر فوتی‌ کرونایی در قم نداشتیم یا خیلی محدود بوده و از جمله استان‌های خوب بودیم، اما برخی مرگ و میرها رخ داده که در صورت اهتمام به واکسیناسیون، این وضعیت پیش نمی‌آمد.

مصری با بیان اینکه آمار واکسیناسیون کرونا در قم نسبت به میانگین کشوری کمتر است، تصریح کرد: برخی استان‌ها که واکسیناسیون کاملی داشتند، طی سه ماه گذشته حتی یک فوتی هم نداشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از پایین آمدن میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در میان مردم از والدین خواست هرچه زودتر برای واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

 مردم با رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک مانع از بروز روز‌های تلخ کرونایی شوند 

همچنین احمد حاجی زاده، معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه با اشاره به خطر عادی انگاری و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از همه مردم خواست با رعایت موارد بهداشتی به ویژه زدن ماسک مانع از بروز روز‌های تلخ کرونایی شوند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com