کد خبر ۱۰۹۳۵۴ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۵

برخورد با مدیر سوءاستفاده کننده از بیت‌المال در قم

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قم از برخورد با مدیر خاطی که از خودرو اداری استفاده شخصی نموده بود خبرداد و گفت: پیرو گزارشاتی مبنی بر استفاده شخصی از یک دستگاه خودرو دولتی در قم ، بلافاصله مدیر دستگاه مربوطه احضار و برخورد لازم با وی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی قریشی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم با اشاره به برخورد صورت گرفته با این فرد خاطی افزود: هرچند مدیر مذکور توجیهاتی را هم در رابطه با استفاده از خودرو دولتی بیان داشت لیکن به خطای خود معترف و عذرخواهی نمود. 

وی با اشاره به قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه های غیرضرور و جلوگیری از تجمل گرایی و آیین نامه اجرایی چگونگی استفاده از خودروهای دولتی بیان نمود: طبق قانون استفاده از خودروهای دولتی توسط مقامات ادارای مجاز در ماده 3 آیین نامه مذکور و با اخذ برگ ماموریت امکان پذیر بوده و در غیر ساعات اداری نیز بدون داشتن برگ مأموریت ممنوع بوده و هر گونه استفاده از این خودروهاخارج از قوانین مربوط و مقررات آیین‌نامه در حکم تصرف غیر مجاز در اموال دولت محسوب می‌شود.

قریشی با اشاره به تفسیر برخی از مدیران در خصوص اینکه خودرو در اختیار مدیر می باشد گفت: اینکه خودرو دولتی در اختیار یک مدیر قرار می گیرد به منزله استفاده شخصی از آن نیست بلکه خودرو برای انجام ماموریت های اداری بوده و قرار نیست خانواده مدیران نیز از آن بهره برداری نمایند. 

معاون استاندار قم افزود: قانون ، نیروی انتظامی را موظف نموده تردد خودروهای‎‎ دولتی را نیز مشابه سایر خودروها در داخل شهرها و جاده‌های کشور کنترل و نظارت نموده و آنهایی را که فاقد برگ مأموریت هستند را به اداره کل اقتصاد و دارایی معرفی نماید و اداره کل مذکور نیز پس از موضوع را به هیئتهای رسیدگی به تخلفات اداری منعکس نماید.

وی گفت: باتوجه به دستور استاندار، موضوع استفاده صحیح از امکانات دولتی را با جدیت بیشتری دنبال نموده و در دولت مردمی به هیچ عنوان چنین رفتارهایی را که با شعارها و اهداف دولت سیزدهم سازگاری ندارد نمی پذیریم و با متخلفین برخورد لازم را خواهیم داشت.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com