کد خبر ۱۰۹۳۹۴ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۷
لباس سبز بهار بر تن قم/

بوی بهشتی گل‌های بهاری درشهر قم +تصاویر

با فرارسیدن فصل بهار، جلوه‌های بهاری در قم هربار متفاوت‌تر از گذشته ظاهر می‌شود و کاشت انبوه بوته‌های گل نظیر «یاس امین الدوله» در جای جای قم باعث شده است تا رایحه معطر این گل‌ها در معابر شهر قم پیچیده و قم در فصل بهار به عنوان بهشتی در دل کویر تبدیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، با فرارسیدن فصل بهار، مادر گیتی لباس سبز خود را بر تن زمین پوشانده و بار دیگر جلوه‌های شادابی و طراوت خود را به نمایش گذاشته است.

در قم اما این جلوه‌ها هربار متفاوت‌تر از گذشته ظاهر می‌شود و کاشت انبوه بوته‌های گل نظیر «یاس امین الدوله» در جای جای قم باعث شده است تا رایحه معطر این گل‌ها در معابر شهر قم پیچیده و قم در فصل بهار به عنوان بهشتی در دل کویر تبدیل شود.

افزون بر این کاشت درختان خزان‌دار در میادین قم به جای اکالیپتوس و خرزهره، شهر را از بی‌رنگی و یک نواختی درآورده و زیبایی منحصر به فردی را در فصول مختلف سال به قم بخشیده است.

به گفته پیام جوادیان، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، قم از نظر سرانه فضای سبز در میان کلانشهرهای کشور در جایگاه سوم قرار دارد.

وی مساحت فضای سبز شهر قم را بیش از ۲۶ میلیون مترمربع اعلام کرده در این خصوص گفته است: "سرانه فضای سبز شهر قم از سال ۹۴ که عددی برابر ۱۳ مترمربع به ازای هر نفر بوده به عدد ۲۰ و نیم مترمربع رسیده که نشان‌دهنده افزایش بیش از ۹ میلیون مترمربع فضای سبز در ۶ سال گذشته است."

جوادیان همچنین با اشاره به کمبود آب در شهر قم، میزان استفاده از آب شرب را در آبیاری درختان و فضای سبز شهری تنها ۱۷ درصد اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان این که با استفاده از پساب توانسته‌ایم توسعه پایدار قضای سبز را در شهر رقم بزنیم؛ گفت: "در حال حاضر قم دومین شهر کشور در زمینه استفاده پساب در آبیاری فضای سبز است."


 

 

 

 

 

منابع تصاویر: شهرنیوز

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com